ارمنستان: به هرگونه اقدام مخرب علیه حاکمیت خود واکنش نشان میدهیم

به گزارش مالزی ارزان، وزیر خارجه ارمنستان از واکنش نشان دادن به هرگونه اقدامی که به منافع و استقلال این کشور آسیب برساند، اطلاع داد.

ارمنستان: به هرگونه اقدام مخرب علیه حاکمیت خود واکنش نشان میدهیم

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه ارمنستان طی مصاحبه ای از آمادگی در واکنش نشان دادن به هرگونه اقدامی علیه حاکمیت کشور خود اطلاع داد.

زهراب مناتساکانیان وزیر خارجه جمهوری ارمنستان روز آدینه در گفت وگو با وبگاه گریک ریپورتر در زمینه آخرین فعل و انفعالات درباره تنشهای مرزی با جمهوری آذربایجان گفت، ایروان از خود دفاع نموده و مواضع خود را نیز تحکیم خواهد بخشید.

مناتساکانیان در بخشی از این مصاحبه گفت: ما عضوی از جامعه بین الملل هستیم و به صلح و امنیت در منطقه احتیاج داریم و نمیخواهیم منطقه را به حال رقابتی مبدل کنیم.

وی با انتقاد از مواضع اخیر ترکیه و جانبداری این کشور از باکو گفت، ترکیه از زبان تهدید استفاده میکند و ما این موضع را نمیپذیریم.

دیپلمات ارشد ارمنستانی با حمایت از یونان گفت، یونان کشوری است که به شدت به دنبال صلح و ثبات در منطقه است.

وزیر خارجه ارمنستان در پایان گفت: میخواهیم حمایت جدی خود از یونان و قبرس را اعلام کنیم. اقدام ترکیه موجب بی ثباتی شدید در شرق دریای مدیترانه میشود. موردی که بتواند همبستگی بسیار قوی، رابطه مستحکم و دوستی بسیار با ارمنستان و یونان را زیر سوال ببرد، شاهد نیستیم. ما با قاطعیت برابر اقداماتی که منافع، حقوق و استقلال ما را به خطر می اندازد، واکنش نشان میدهیم.

این در حالی است که وزیر خارجه ارمنستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی شانت از احتمال ملاقات با جیحون بایرام اف وزیر خارجه جدید جمهوری آذربایجان درباره بحران میان دو کشور در ناگورنو-قره باغ اطلاع داد.

وی در این باره گفت: هنوز هیچ تماس مستقیمی برقرار ننموده ایم. مهمترین چیز برای ما تضمین تنش زدایی در مرزها و آمادگی برای فاز بعدی کار است. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 236

به "ارمنستان: به هرگونه اقدام مخرب علیه حاکمیت خود واکنش نشان میدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارمنستان: به هرگونه اقدام مخرب علیه حاکمیت خود واکنش نشان میدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید