ظریف در بدو ورود به باکو: همکاری با کشور ها برای ما اهمیت دارد، آغوش ما برای همسایگان باز است

به گزارش مالزی ارزان، وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همکاری با کشور های منطقه برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گسترش ارتباط دوجانبه با این کشور ها برای ایران اهمیت بالایی دارد.

ظریف در بدو ورود به باکو: همکاری با کشور ها برای ما اهمیت دارد، آغوش ما برای همسایگان باز است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به آذربایجان سفر کرده است در بدو ورود به باکو و در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالیم که این سفر بعد از وقفه ای انجام شد و ان شاء الله در روز های آینده به ارمنستان، گرجستان و در آخر هفته به ترکیه سفر خواهم کرد.

وی موضوع اصلی سفر خود به چند کشور همسایه را همکاری های منطقه ای اعلام نمود و گفت: همکاری با کشور های منطقه برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گسترش ارتباط دوجانبه با این کشور ها برای ایران اهمیت بالایی دارد.

وزیر امور خارجه درباره برنامه سفرش در باکو، گفت: ان شاالله فردا در دیدار با مقامات آذربایجان در خصوص بازسازی و شرایط قره باغ و همکاری برای حفظ ثبات در این منطقه صحبت خواهیم کرد.

ظریف ادامه داد: خشنود هستیم که مردم کشور برادر و دوست ما سرزمین های خودشان را به دست آورده اند و امروز این سرزمین ها در اختیار مردم آذربایجان است. دوست داریم کمک کنیم که هرچه زودتر ساکنان سرزمین های آزاد شده بتوانند به خانه های خودشان بازگردند، همچنین در خصوص مسائل مربوط به ترانزیت و کریدور شمال به جنوب و جنوب به غرب با دوستان آذربایجانی صحبت خواهیم کرد.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پالس هایی که از سوی کشور های حاشیه خلیج فارس برای گفتگو با ایران داده می شود نیز گفت: ما معتقدیم خلیج فارس نیازمند گفتگو و همکاری است و با ایجاد روش های اطمینان میان کشور های این حوزه آغوش ما برای همسایگان باز بوده و خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 644

به "ظریف در بدو ورود به باکو: همکاری با کشور ها برای ما اهمیت دارد، آغوش ما برای همسایگان باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در بدو ورود به باکو: همکاری با کشور ها برای ما اهمیت دارد، آغوش ما برای همسایگان باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید