از افتتاح 288 پروژه عشایری تا راه اندازی فروشگاه های مجازی برای فروش محصولات

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس سازمان امور عشایر کشور از افتتاح 288 پروژه برای بهره مندی عشایر کشور در دهه فجر اطلاع داد و گفت: برای اجرای این طرح ها 135 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

از افتتاح 288 پروژه عشایری تا راه اندازی فروشگاه های مجازی برای فروش محصولات

شاهپور علایی مقدم، یکشنبه شب 19 بهمن در شورای عشایر خراسان جنوبی از اعطای 12 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر در این سفر اطلاع داد و اظهار کرد: فروشگاه اینترنتی عشایرشاپ در کشور راه اندازی شده که زمینه فروش محصولات عشایر به صورت کشوری را ایجاد نموده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: فردا دو طرح بااعتبار 20 میلیارد تومان در راستای ارتقای شاخص برخورداری از آب شرب در محلات عشایر در استان افتتاح می گردد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور به سهم 1200 پنل خورشیدی استان اشاره نمود و گفت: این تعداد پنل تا اواخر بهمن بین عشایر خراسان جنوبی توزیع می گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قول مساعد رئیس جمهور در روز روستا در مورد بیمه عشایر، یادآور شد: در این راستا مقرر شده 100 هزار نفر از عشایر کشور بیمه شوند که سهم استان 6 هزار نفر است.

وی با اشاره به تحول در آبرسانی به عشایر از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز گفت: شاخص برخورداری از آب شرب سالم در ابتدای پیروزی انقلاب در جامعه عشایری پنج درصد بود که در دهه فجر سال جاری به 63 درصد رسید و دستاورد بسیار مهمی است.

علائی مقدم اضافه نمود: اکنون روزانه هفت میلیون و 200 هزار لیتر آب با 750 ناوگان برای عشایر ارسال می گردد و شاخص برخورداری از آب با احتساب آبرسانی سیار، 78 درصد است.

وی گفت: سال جاری در زمینه برق رسانی به عشایر نیز با یاری بلاعوض دولت و مساعدت وزارت نیرو 13 هزار و 500 پنل خورشیدی بین عشایر توزیع می گردد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: همچنین در زمینه بهداشت و سلامت جامعه عشایری تفاهم نامه ای را با وزارت بهداشت داشتیم که تا خاتمه برنامه ششم توسعه، 800 خانه بهداشت در محلات عشایری احداث می گردد و 400 خانه بهداشت تا به امروز به بهره برداری رسیده است که سهم خراسان جنوبی از این محل احداث 13 خانه بهداشت است که هشت خانه تا به امروز به بهره برداری رسیده و بقیه تا اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه 66 هزار کیلومتر ایل راه عشایری در کشور داریم که نگهداری این راه ها سخت است، توضیح داد: پیشنهاد ردیف بودجه ای برای این موضوع دادیم که اگر در قانون بودجه سال 1400 نهایی گردد در سال اول 50 میلیارد تومان برای نگهدای ایل راه های عشایری اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در خراسان جنوبی برنامه های مختلفی اجرا می گردد و دستور داده گردد که در ادارات هدایای خود را از محصولات تولیدی عشایر انتخاب نمایند.

وی اضافه نمود: براساس آمار ثبتی و مبنایی، 246 هزار خانوار عشایر داریم و در سال های گذشته که توزیع دفترچه عشایری را داشتیم، 352 هزار دفترچه دست مردم است و 100 هزار نفر انحراف داریم؛ به همین دلیل در توزیع سوخت، آرد و تسهیلات در بعضی استان ها سهم عشایر کاهش می یابد که مشارکت استانداری ها را احتیاج داریم تا خدمات به دست عشایر واقعی برسد.

علائی مقدم اظهار داشت: صدور کارت شناسایی و تردد هوشمند عشایر را برای این ساماندهی در دستور کار داریم که به دلیل یکسری مسائل اجتماعی، فرمانداری ها و ائمه آدینه ما را یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 687

به "از افتتاح 288 پروژه عشایری تا راه اندازی فروشگاه های مجازی برای فروش محصولات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از افتتاح 288 پروژه عشایری تا راه اندازی فروشگاه های مجازی برای فروش محصولات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید