کمپین 80 میلیون فروشگاه برای مراقبت از سلامتی هموطنانمان
به گزارش مالزی ارزان، نخستین شعبه فروشگاه زنجیره ای افق کوروش با هدف عرضه محصولات مصرفی با قیمت و کیفیت مناسب با توان بخش خصوصی، آذر سال 1392 تاسیس شد. شرکتی که به سرعت توانست راستا خود را در میان فروشگاه های زنجیره ای بیاید و طی سال های گذشته شاهد افتتاح روزانه 2 تا 3 شعبه جدید آن در شهرهای مختلف ایران بودیم. قرار است که تعداد شعبه های این فروشگاه زنجیره ای به 6 هزار شعبه برسد.
نیمی از فروشگا ههای این شرکت در قالب کنندگی به افراد تعلق دارد و البته با توجه به سیاستهای کنترلی در قبال استاندارهای مشخص شده تشخیص تفاوت بین کنندگی ها از دیگر آن تقریبا غیرممکن است. افق کوروش برای با ادعای حمایت از کسب وکارهای محلی و کارآفرینی بخش اعظم توسعه خود را از سه سال قبل در قالب کنندگی دنبال می نماید.
ظهور فروشگاه زنجیره ای افق کوروش تحولی در ساختار فروشگاه های کشور ایجاد کرد و میدان رقابت را چند برابر کرد. فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در حالی توانسته بیش از 2 هزار شعبه در سراسر ایران ایجاد کند که پیش تر تعداد فروشگاه های زنجیره ای در ایران به چند صد عدد نرسیده بود.
فروشگاه افق کوروش که در دسته بندی فروشگاه های تخفیف محور قرار گرفته است با کوتاه کردن زنجیره تامین توانسته نظر بخش عمده ای از مردم را به خود جلب کند. در حال حاضر، افق کوروش روزانه 3 هزار تن کالا را به طور مستقیم در 25 انبار با صد هزار متر مربع، دریافت و همین میزان کالا را نیز با 600 ماشین به مقصد فروشگاه های خود در 400 شهر حمل می نماید.
عظیمترین زنجیره تامین کشور، مدعی است که با عرضه مستقیم کالا در کوتاه ترین جهت ممکن، تازگی محصولات را در کنار تامین به موقع و عادلانه آنها در سراسر کشور تضمین می نماید. مدل جهانی فروشگاه های همیشه تخفیف با تامین کالا در حجم عظیمتر، امکان ارایه تخفیف بیشتر را فراهم می نماید.
فروشگاه های افق کوروش نیز با ایجاد تنوع کافی محصولات، برای مشتریان: تخفیف بالاتر، فرایند انتخاب ساده تر و تجربه خرید مالی تر را به ارمغان می آورد. هر کالا برای عرضه در فروشگاه ها علاوه بر داشتن مجوزها و استانداردهای لازم، باید از مرحله آزمایش های کنترل کیفی اختصاصی افق کوروش نیز با موفقیت عبور کند.
فروشگاه افق کوروش امسال با شیوع کرونا با تاکیدی که بر اهمیت سلامت شهروندان اعم از مشتریان و پرسنل خود داشت، تمرکز خود را بر روی توسعه فروش اینترنتی با برند اکالا قرار داد. این اقدام در هفت ماه به عظیمترین سوپرمارکت آنلاین ایران مبدل شد و میدان رقابت تجارت الکترونیک حوزه سوپرماکتی را نیز چند برابر نمود.
برنامه این فروشگاه رسیدن به صد هزار سفارش روزانه تا خاتمه امسال است. مردم به فراخور احتیاج می توانند حضوری در چند قدم و یا به صورت تلفنی و اینترنتی در چند دقیقه مایحتاج خود را از هزاران فروشگاه این برند در سراسر کشور، درب واحد دریافت کنند.
امسال از جشن سالگرد صرف نظر کردیم
با ورود به هفت سالگی افق کوروش اما دست اندرکاران این فروشگاه زنجیره ای عظیم به دلیل شرایط حاکم بر جامعه، قصد ندارند که سالگرد این فروشگاه را جشن بگیرند. نعیم ابراهیمیان معاون بازاریابی افق کوروش درباره کمپین های این فروشگاه در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود:
آذر امسال افق کوروش وارد هفت سالگی خود می گردد. این فر وشگاه طی این هفت سال با توسعه بیش از دو هزار و سیصد فروشگاه که نیمی از آنها در قالب فرانچایز (کنندگی) به مردم تعلق دارد دو اتفاق ویژه را در صنعت خرده فروشی رقم زده است.
هر سال سالگرد تاسیس این فروشگاه جشن گرفته می شد، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و تبعات احتمالی که جشن با همه کنترلهای ما می تواند داشته باشد از یک سو و از سوی دیگر داغدار بودن بخشی از هموطنان، به این نتیجه رسیدیم که تمرکز این کمپین و هزینه های آن را بر روی توسعه فرهنگ خرید اینترنتی با مشوق های فوق العاده برای کسانی که هنوز این تجربه را از سر نگذرانده اند بگذاریم.
جشن ما این است که نقشی هرچند کوچک در سلامتی و آرامش هموطنان عزیزمان چه مشتریان و چه همکارانمان با تامین به موقع مایحتاجشان و پیشگیری از شیوع کرونا داشته باشیم.
ابراهیمیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به شیوع ویرس کرونا و محدودیت های حضوری در فروشگاه ها افق کوروش در امسال چه دستاوردهایی در زمینه فروش آنلاین کالای مصرفی کسب نموده است، عنوان نمود:
افق کوروش با رشد ماهیانه صددرصدی، امروز به روزانه 35 هزار فاکتور آنلاین در بیش از 200 شهر دست یافته است و این به نوبه خود در صنعتی که تا اسفند سال گذشته کلا ده هزار فاکتور داشته است یک اتفاق ویژه به شمار می رود. با تحقق 60 هزار فاکتور تا یک ماه دیگر فروش اینترنتی افق کوروش از عظیمترین خرده فروش اینترنتی ایران پیش می افتد و با تحقق 100 هزار فاکتور با افتخار یک رکورد جهانی رقم خواهد خورد.
از همسایه به مردم نزدیک شده ایم
معاون بازاریابی افق کوروش در ادامه با اشاره به شعارهایی که افق کوروش برای کمپین خود در نظر گرفته است، اظهار داشت: ما این ماه بعد از دو کمپین ((سهم همسایگی)) و ((صد ماه خریدت، الان تو جیبت)) کمپین ((هشتاد میلیون فروشگاه)) را با شعار فرعی ((مراقب همدیگر باشیم)) طراحی و اجرا نمودیم.
ابراهیمیان در شرح این کمپین اضافه نمود:
((بعد از هفت سال ما به هفتصد قدمی هموطنانمان رسیده ایم. امروز افق کوروش با بیش از 2300 فروشگاه در 400 شهر به عنوان عظیمترین فروشگاه زنجیره ای ایران، همسایه 20 میلیون خانواده ایرانی شده است.))
او در شرح مفهوم همسایگی گفت:
((استفاده از لفظ همسایه در معرفی افق کوروش به دو مفهوم اشاره دارد: قابل اعتماد بودن و نزدیک بودن. از طرف دیگر با راه اندازی عظیمترین سوپرمارکت آنلاین در هفت ماه، به اندازه فاصله هم میهنمان با موبایلشان به آنها نزدیک شده ایم. امروز موبایل هر ایرانی یک فروشگاه جدید و اختصاصی افق کوروش است.))
وی همچنان در ادامه با اشاره به شعار فرعی کمپین جدید افق کوروش اظهار داشت:
شعار فرعی ما در افق کوروش مراقب همدیگر باشیم است که بر اولویت سلامتی هموطنانمان اعم از مشتریان و همکارانمان تاکید دارد. اگرچه ما از ابتدای شیوع کرونا پیش بینی های مشخصی برای رعایت پروتکل های لازم در فروشگاهایمان نموده ایم: اعم از توزیع رایگان و کافی ماسک و وسایل ضدعفونی و کنترل هفتگی سلامت پانزده هزار همکارمان اما همچنان معتقدیم که امن ترین جا، خانه است و با توسعه عظیمترین سوپرمارکت آنلاین ایران به این دغدغه با همه دشواریهایی که داشته و دارد جامه عمل پوشاندیم.
جایزه های افق کوروش
معاون بازاریابی افق کوروش همچنین در پاسخ به این پرسش که برآوردی از جوایزی که تا به امروز به مشتری های خود داده اید، دارید، اظهار داشت: در افق کوروش نزدیک به 40 میلیارد تومان به 100 هزار نفر از هموطنان عزیزمان تقدیم شده است، از جوایز یک صد هزار تومانی تا 50 میلیون تومانی.
پر بیراه نیست که بگوییم که از هر 100 مشتری ما دستکم یک نفر آن جایزه ای علاوه بر تخفیفات فوق العاده مادریافت نموده است. در دو کمپین قبلی با عنوان سهم همسایگی هر شب 321 میلیون تومان سهام افق کوروش را به مشتریان عزیزمان تقدیم کردیم و در کمپین صد ماه خریدت الان تو جیبت هر شب یک برنده خوش شانس 50 میلیون تومانی داشتیم.
علاوه بر این صدها جایزه دیگر نیز در خلال همین دو جشنواره در همین سه ماه گذشته داشته ایم. در کمپین ((هشتاد میلیون فروشگاه)) این هدیه را به 50 هزار تومان تخفیف مازاد علاوه بر تخفیفات همیشگی افق کوروش برای همه تغییر دادیم تا هموطنانمان را برای خرید اینترنتی و حفظ سلامتی تشویق کنیم.
منبع: اقتصادنیوز