افزایش 19 هزار و 149 واحدی شاخص بورس در انتها معاملات امروز

به گزارش مالزی ارزان، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز با افزایش 19 هزار و 149 واحد روبه رو شد که به نظر می رسد ثبات نسبی به بازار برگشته است.

افزایش 19 هزار و 149 واحدی شاخص بورس در انتها معاملات امروز

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، با برگشت ثبات نسبی به معاملات بازار، شاخص کل بورس ارواق بهادار تهران در سرانجام معاملات امروز با افزایش 19 هزار و 149 واحد به رقم یک میلیون و 374 هزار و 501 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش 6 هزار و 777 واحد به رقم 462 هزا رو 487 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 451 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 9.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 1.5 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 450 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 4 هزار و 695 میلیارد تومان رسید را هم درنظر بگیریم، مجموع ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 15 هزار و 145 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص های بورس مثبت بودند و همگی یک درصد و بلکه بیشتر رشد کردند. به گونه ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 1.4 درصد رشد کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن 1.4 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.3 درصد رشد کرد.

شاخص بازار اول بورس 1.66 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.1 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص ساز به ترتیب شامل پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت، ملی مس، مخابرات ایران، ایران خودرو، بانک تجارت و بانک پاسارگاد بوده اند.

نمادهای پرتراکنش امروز شامل شستا، دارویی برکت، لیزینگ پارسیان، ایران خودرو، توسعه و عمران امید و باما بوده اند.

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل 226 واحد رشد کرد و به رقم 19 هزار و 534 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 332 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در فرابورس 2.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق اقتصادی در قالب 854 هزار نوبت معامله و به ارزش 4 هزار و 694 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، صباتأمین و بیمه کوثر به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته اند و از سوی دیگر نمادهای بانک دی و صنعتی مینو بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، چوب خزر، کاسپین، سرمایه گذاری اقتصادی سپهر صادرات، پتروشیمی ارومیه، توسعه جهت برق گیلان، زرین معدن آسیا و دامپروری ملارد شیر بوده اند.

با توجه به اینکه نوسان جزو ذات طبیعی بازار بورس به شمار می رود، بنابراین سرمایه گذاران خرد در بازار نباید دنچار وحشت شده و با ریزش شاخص در یک روز همه فروشنده شوند، بلکه این قاعده را درنظر بگیرند که سهام خود را هرگز به ضرر نفروشند و بازار همواره به کسانی که صبر نمایند، پاداش مناسبی از نظر سود و افزایش قیمت سهام می دهد.

از طرفی، دولت تصویب نموده است باقی مانده سهام پالایشی ها، هپکو و ایران ترانسفو و سرمایه گذاری ملی ایران به سه بانک خصوصی ملت، تجارت و صادرات فروخته می گردد. اگرچه در بورس هیچ کس را نمی توان به خرید یا فروش سهامی مجبور کرد، اما نکته در این است که دولت در سه بانک بورسی ملت، تجارت و صادرات همچنان سهامدار عمده به شمار می رود و از این بابت احتمالاً تصمیم گرفته است که باقی مانده سهام دولت در پالایشی ها و سه شرکت دیگر را خریداری کند و امروز با باز شدن نماد بانک تجارت بعد از افشای اطلاعات، فرایند بازار بهتر شد.

همچنین امروز سهام خودرویی ها از جمله ایران خودرو، سایپا و دیگر قطعه سازان باعث رشد معاملات بازار شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 619

به "افزایش 19 هزار و 149 واحدی شاخص بورس در انتها معاملات امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 19 هزار و 149 واحدی شاخص بورس در انتها معاملات امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید