اسنپدراگون 8 نسل 2 شاید از جانشین دایمنسیتی 9000 بهتر باشد

به گزارش مالزی ارزان، با توجه به خبری که به تازگی افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station منتشر نموده، ظاهرا اسنپدراگون 8 نسل 2 از جانشین تراشه مدیاتک دایمنسیتی 9000 بهتر خواهد بود.

اسنپدراگون 8 نسل 2 شاید از جانشین دایمنسیتی 9000 بهتر باشد

تا به امروز خبرهای متعددی در رابطه با اسنپدراگون 8 نسل 2 منتشر شده اما در هیچ یک از این خبرها خیلی دقیق به توان پردازشی آن اشاره نشده است. تنها چیزی که گفته می گردد این است که این تراشه از نسل قبل بهتر و کم مصرف تر خواهد بود که چنین صحبت هایی کاملا هم طبیعی است.

از آن جایی که گفته می گردد کوالکام میخواهد رویداد رونمایی از این تراشه را در ماه نوامبر برگزار کند، بنابراین فاصله زیادی هم تا معرفی احتمالا قدرتمندترین پردازنده گوشی های اندرویدی زمان باقی نمانده است. به همین دلیل امروز، یکی از معروف ترین افشاگران چینی حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station، اطلاعاتی را راجع به اسنپدراگون 8 نسل 2 منتشر نموده است.

همانطور که می دانید، اسنپدراگون 8 نسل 2 قرار است با تراشه A16 و جانشین دایمنسیتی 9000 که هنوز نام آن رسما اعلام نشده، رقابت کند. تراشه هایی که نسل قبلشان واقعا عملکرد درخشانی از خود به نمایش گذاشته اند. دقیقا برعکس، اسنپدراگون 8 نسل 1 که سامسونگ هم وظیفه ساخت آن را بر عهده داشته، اصلا نتوانسته خوب ظاهر گردد و یک شکست بزرگ برای کوالکام بوده است.

اما شنیده ایم داستان با ورود نسل دوم این تراشه تغییر خواهد نمود. Digital Chat Station مدعی شده اسنپدراگون 8 نسل 2 برخلاف نسل 1، قادر است جانشین مدیاتک دایمنسیتی 9000 را از پیش رو بردارد. حتی این افشاگر هم اشاره ای به نام دقیق یا احتمالی تراشه نسل بعد مدیاتک ننموده اما این احتمال وجود دارد که دایمنسیتی 9100 یا حتی دایمنسیتی 10000 در نهایت به عنوان نام این تراشه انتخاب گردد.

در حالی که مدیاتک توانست با دایمنسیتی 9000، بهتر از اسنپدراگون 8 نسل 1 ظاهر گردد، اما کوالکام با عرضه مدل پلاس از تراشه خود که TSMC وظیفه ساخت آن را بر عهده داشته، پاسخ سختی به مدیاتک داده و همچنان تولیدکننده قدرتمندترین تراشه گوشی های اندرویدی به شمار میرود. البته مدیاتک سعی نموده با دایمنسیتی 9000 پلاس به این حرکت کوالکام پاسخ دهد ولی این تراشه هم نتوانسته انتظارات را برآورده کند و به خصوص در بخش گرافیک، پایین تر از رقیب خود قرار گرفته است.

اگر Digital Chat Station درست بگوید، کوالکام می تواند این رجحان را تا نسل بعد هم حفظ کند. گفتنی است تراشه های نسل بعد دو شرکت باز هم به وسیله TSMC و با فناوری ساخت تازه این شرکت تایوانی ساخته خواهند شد. حال باید دید عملکرد کدام یک از آن ها در نهایت بهتر از دیگری خواهد بود.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1324

به "اسنپدراگون 8 نسل 2 شاید از جانشین دایمنسیتی 9000 بهتر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسنپدراگون 8 نسل 2 شاید از جانشین دایمنسیتی 9000 بهتر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید