اعلام اجرای طرح گردشگری آب در دو سد استان سمنان

به گزارش مالزی ارزان، ایسنا/ براساس سخنان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان، اجرای طرح گردشگری آب در دو سد استان سمنان صورت می گیرد.

اعلام اجرای طرح گردشگری آب در دو سد استان سمنان

از سفر با تورهای پاتایا تابستان 1400 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

داستان چیست؟

ایرج حیدریان اظهار کرد: آب منطقه ای استان سمنان برای ارائه طرحهای گردشگری توسط سرمایه گذاران در دو سد شهید شاهچراغی دامغان و سد مجن شاهرود و با هدف توسعه این صنعت مبتنی بر طرح ها و ایده های بخش غیردولتی فراخوان عمومی داده است.

وی اضافه نمود: سرمایه گذاران می توانند از این فرصت استفاده و از منافع این طرح که توسعه استان را به همراه دارد، بهره مند شوند .

حیدریان به انعقاد تفاهمنامه بین دو وزارتخانه نیرو و گردشگری اشاره و توضیح داد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شده همه شرکت های آب منطقه ای که دارای سد هستند طرح های خود را برای جذب سرمایه گذار آماده نمایند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان با بیان اینکه سرمایه گذاری در این زمینه سبب بهره مندی از تمام جوانب سدها می گردد، گفت: اجرایی شدن تفاهمنامه این امکان را فراهم می نماید تا مردم و گردشگران بتوانند در کنار این منابع از مواهب و جاذبه های طبیعی آن نیز استفاده نمایند.

حیدریان از صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت پردرآمد نام برد و با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری سدهای عظیم استان تاکید نمود: این امر علاوه بر آنکه رونق گردشگری را به همراه دارد، منجر به توسعه و ایجاد اشتغال برای جوانان دامغان و مجن می گردد.

وی با اشاره به چشم اندازهای زیبای این دو سد گفت: سد دامغان با ظرفیت 21 میلیون متر مکعب در 10 کیلومتری شمال شهر دامغان واقع شده است، سد مجن شاهرود نیز از نوع سد تنظیمی- مخزنی است و در 42 کیلومتری شاهرود و 7.5 کیلومتری شهر مجن قرار دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 440

به "اعلام اجرای طرح گردشگری آب در دو سد استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اجرای طرح گردشگری آب در دو سد استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید