افزایش ظرفیت 400 هزار تنی کنسانتره مس در سال آینده

به گزارش مالزی ارزان، دکتر اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه پایش برنامه ها و اقدامات شرکت ملی مس ایران از سوی ایمیدرو، به صورت ویدئوکنفرانس، گفت: ذخایر مس کشور بیش از 7 میلیارد تن است و با اکتشافات صورت گرفته، یک ذخیره بسیار عظیم معدنی اکتشاف شده اواخر سال جاری یا ابتدای سال آینده اعلام می گردد و باعث ارزش افزوده بسیار بالایی خواهد شد.

افزایش ظرفیت 400 هزار تنی کنسانتره مس در سال آینده

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از ایمیدرو، سعدمحمدی ادامه داد: در معادن میدوک و سونگون نیز ذخایر قابل توجهی تا سرانجام سال جاری به ذخایر کشور اضافه نموده می گردد. اکنون اکتشافات وسیعی در استان های یزد، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

سعد محمدی با بیان اینکه در سال آینده 3 کارخانه کنسانتره مس افتتاح می گردد، گفت: این کارخانه ها شامل دره آلو، دره زار و استحصال فلوتاسیون از سرباره های ذوب است که با بهره برداری از اینها، 400 هزار تن کنسانتره به مجموع فراوری کشور اضافه می گردد.

وی ادامه داد: طرح تجهیز احداث کارخانه فراوری کنسانتره معدن ایجو در حال فراوری بوده و آماده افتتاح رسمی است. طرح آهک هیدراته اهر نیز تا سرانجام آذر افتتاح می گردد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: برنامه فراوری کاتد سال جاری 265 هزار تن است که پیش بینی شده تا سرانجام سال به 280 هزار تن برسد. شرکت های تابعه مس طی 6 ماهه رکورد فراوری داشته اند.

وی با بیان اینکه درآمد عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش 62 درصدی داشته است، افزود: طی 6 ماهه سال جاری، درآمد عملیاتی شرکت مس به رقم 16 هزار و 192 میلیارد تومان رسید که از این میزان 10 هزار میلیارد تومان آن سود خالص محسوب می گردد.

سعدی افزود: همچنین شرکت مس در 6ماهه نخست سال 99، مبلغ 1008 ریال برای هر سهم سود محقق نموده، که با رشد حدود 78 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است.

سعدمحمدی بیان داشت: در بخش بومی سازی، 6250 قطعه بومی سازی شده و برای 8 هزار قطعه برنامه ریزی شده است. طی سال جاری نیز 1100 قطعه، بومی سازی می گردد.

وی افزود: این شرکت آماده همکاری برای فعال سازی معادن کوچک مقیاس مس است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 518

به "افزایش ظرفیت 400 هزار تنی کنسانتره مس در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ظرفیت 400 هزار تنی کنسانتره مس در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید