افزایش قیمت پلی استیشن 5 کمترین تأثیر را روی فروش کنسول خواهد داشت

به گزارش مالزی ارزان، شرکت تحلیلی و آماری Ampere Analysis پیش بینی نموده است که افزایش قیمت پلی استیشن 5 که به تازگی اعلام شده است، احتمالاً کمترین تأثیر را روی فروش این کنسول خواهد داشت.

افزایش قیمت پلی استیشن 5 کمترین تأثیر را روی فروش کنسول خواهد داشت

روز پنجشنبه سونی با اشاره به شرایط چالش برانگیز اقتصاد جهانی گفت که تصمیم سختی برای افزایش قیمت پلی استیشن 5 در اروپا، ژاپن و بخش هایی از آمریکای شاقتصادی گرفته است. اگرچه این افزایش قیمت در حال حاضر برای آمریکا انجام نشده است و قیمت کنسول در آنجا ثابت مانده است.

در واکنش به این خبر، پیرز هاردینگ-رولز (Piers Harding-Rolls)، مدیر تحقیقات شرکت Ampere Analysis در زمینه بازی های ویدئویی، پیش بینی کرد که افزایش تقاضا برای کنسول نسل نهمی سونی به این معنی است که این شرکت احتمالاً پیش بینی فروش خود برای کنسول پلی استیشن 5 را تغییر نخواهد داد.

او درباره این موضوع نوشت: در حالی که ما باور داریم که برای افرادی که هنوز پیروز نشده اند که کنسول پلی استیشن 5 را خریداری نمایند یا خود را آماده نموده بودند که در این ایام آن را خریداری نمایند، افزایش قیمت اتفاق ناامیدنماینده ای خواهد بود اما از سوی دیگر بالا بودن تقاضا برای کنسول سونی به این معنی است که این افزایش قیمت حدوداً 10 درصدی در بیشتر بازارها، کمترین تأثیر را روی فروش کنسول خواهد داشت. انتظار داریم که پیش بینی فروش سونی برای پلی استیشن 5 بدون تغییر باقی بماند.

سونی در طول سه ماهه اقتصادی اول خود 2.4 میلیون دستگاه پلی استیشن 5 عرضه کرد که کمتر از حد انتظارهای این شرکت بود اما این شرکت در ماه گذشته خاطرنشان کرد که هیچ تغییری در پیش بینی قبلی خود مبنی بر فروش 18 میلیون کنسول برای سال اقتصادی جاری وجود ندارد.

هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki)، مدیر ارشد اقتصادی این شرکت، در جریان شرح به سرمایه گذاران خاطرنشان کرد که این شرکت به علت کمبود قطعات و بعلاوه مسائل زنجیره تأمین، قادر به پاسخگویی به تقاضای مصرف نمایندگان برای پلی استیشن 5 نبوده است که انتظار می رود هر دوی آن ها در طول سال بهبود پیدا نمایند.

هاردینگ رولز در ادامه صحبت هایش بیان می نماید: باتوجه به این واقعیت که پلی استیشن 5 از زمان عرضه به شدت با محدودیت در عرضه کنسول روبرو بوده و بسیاری از مصرف نمایندگان قادر به خرید آخرین کنسول سونی نیستند و این حقیقت که مایکروسافت هنوز هیچ نشانه ای از افزایش قیمت ایکس باکس سری ایکس خود نشان نداده است، شکی نیست که این افزایش قیمت تصمیم سختی خواهد بود. با این حال، با وجود تورم و افزایش قیمت به وسیله زنجیره تأمین قطعات که بخش اعظم آن به دلار آمریکا قیمت گذاری شده است، در کنار هزینه های بالای مداوم در توزیع، سونی اکنون مجبور شده است بعضی از این افزایش هزینه ها را برای حفظ اهداف سودآوری سخت افزاری خود انجام دهد.

او اضافه می نماید: افزایش قیمت پلی استیشن 5 اگرچه دامنه وسیعی دارد اما در بازارهایی رخ می دهد که بیشترین تأثیر آن با یک لایه فشار اضافی ناشی از قدرت دلار آمریکا بیش از همه احساس می گردد. افزایش قیمت حداقل در 45 بازار جهانی انجام می گردد اما به خاطر قدرت دلار آمریکا در استان متحده شاهد این افزایش قیمت نیستیم. استان متحده بزرگ ترین بازار فروش برای کنسول ها است و در این بازار بیشترین و نزدیک ترین رقابت میان سونی و مایکروسافت وجود دارد.

هاردینگ-رولز در پایان می گوید: در این مرحله هیچ نشانه ای وجود ندارد که مایکروسافت قیمت کنسول ایکس باکس سری ایکس را افزایش دهد. بدون شک، مایکروسافت با ورود به فصل خرید تعطیلات زمستانی، از افزایش قیمت سونی برای رساندن پیغام ارزشمندی کنسول خود نسبت به قیمت، به خصوص با وجود ایکس باکس سری اس و گیم پس بهره خواهد برد. به این ترتیب، این حرکت مزیتی هم برای مایکروسافت به همراه خواهد داشت.

شرکت تحلیلی و آماری Ampere Analysis در گذشته تخمین زده بود که نسبت فروش پلی استیشن 5 نسبت به ایکس باکس ایکس و اس 2 به 1 است که نشان از فروش 2 برابری احتاقتصادی کنسول پلی استیشن 5 تا به اینجا کار دارد.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1320

به "افزایش قیمت پلی استیشن 5 کمترین تأثیر را روی فروش کنسول خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت پلی استیشن 5 کمترین تأثیر را روی فروش کنسول خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید