الکاظمی از تشکیل ستاد بحران برای آمریکا اطلاع داد، پست مهم برای ژنرال الساعدی

به گزارش مالزی ارزان، ایرنا نوشت: مصطفی الکاظمی نخست وزیر جدید عراق شنبه شب اعلام نمود که دولت وی ستاد بحران برای گفت وگو با آمریکا در مورد بازنگری توافقنامه راهبردی میان دو کشور، تشکیل می دهد.

الکاظمی از تشکیل ستاد بحران برای آمریکا اطلاع داد، پست مهم برای ژنرال الساعدی

به گزارش تارنمای المسله عراق، الکاظمی در بیانیه ای که از سوی دفتر نخست وزیری منتشر شد، گفت: در نشست هیأت دولت تصمیم گرفتیم که یک ستاد بحران برای انجام گفت وگو با طرف آمریکایی تشکیل دهیم.

بر اساس اعلام نخست وزیر عراق، این ستاد با طرف های آمریکایی درباره بازنگری توافق راهبردی میان واشنگتن- بغداد در راستای حفاظت از وحدت و حاکمیت کشور عراق گفت وگو خواهد نمود.

پیش تر نیز الکاظمی در ملاقات با متیو تولر سفیر آمریکا تأکید نموده بود که کشورش عرصه ای برای تسویه حساب و حمله به کشورهای دوست و همسایه نخواهد بود.

این بیانیه افزوده است: هیأت دولت همچنین تصمیم گرفت تا کمیته قانونی حقیقت یابی برای آنالیز وقایع ماه های اخیر در عراق تشکیل دهد تا افرادی که در کشتار مردم دست داشتند، شناسایی و مجازات شوند.

نخست وزیر عراق همچنین عبدالوهاب الساعدی را با ترفیع درجه به سمت رییس دستگاه ضد تروریسم عراق منصوب کرد.

نخستین نشست دولت جدید عراق روز شنبه به ریاست مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور برگزار گردید.

پنجشنبه گذشته نخست وزیر جدید عراق در آیین رسمی که در کاخ نخست وزیری بغداد برگزار گردید، وظایف و مسوولیت دولتی را از سلف خود عادل عبدالمهدی به عهده گرفت.

الکاظمی در این آیین گفت: ما سوگند خورده ایم تا از کشور محافظت کنیم؛ به شهروندان اطمینان دهیم و برای آنها پیغام بفرستیم که این دولت برای تأمین نیازهای زندگی مناسب و معقول، تلاش خواهد نمود.

دولت الکاظمی ساعاتی پس از کسب رأی اعتماد مجلس، با استقبال گسترده بین المللی رو به رو شد.

از مجموع 23 وزیر، مجلس عراق در نشست خود به 15 وزیر رأی اعتماد داد، پنج وزیر رد شدند و تکلیف سه وزارتخانه مهم دارایی، نفت و وزارت امور خارجه به زمان دیگر موکول شد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 217

به "الکاظمی از تشکیل ستاد بحران برای آمریکا اطلاع داد، پست مهم برای ژنرال الساعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی از تشکیل ستاد بحران برای آمریکا اطلاع داد، پست مهم برای ژنرال الساعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید