این دوربین ها موفقیت شما در بلاگری را تضمین می نمایند

به گزارش مالزی ارزان، چه خوشمان بیاید چه نه، باید قبول کنیم که امروزه بلاگری تبدیل به یک شغل متداول شده و افراد زیادی وقت خود را صرف این کار می نمایند و بلاگری منبع عایدی آن ها است. همچون هر کار دیگری، بلاگری هم احتیاج به ابزار خاصی دارد و تهیه یک دوربین با کیفیت احتمالاً مهم ترین ابزار مورد احتیاج آن ها باشد. بنابراین، فرقی نمی کند که چقدر مخاطب داشته باشید، سرمایه گذاری و خرید یک دوربین برای بلاگری برای موفقیت در این شغل می تواند خیلی ضروری باشد. شاید پیش خودتان بگویید دوربین تلفن هوشمند می تواند کارایی کافی را برای شما داشته باشد، ولی در مقاطعی از مسیر شغلی متوجه خواهید شد که چاره ای جز تهیه این دوربین های حرفه ای ندارید. لنزهای واید، تصاویر فوق العاده شفاف، میکروفون های قدرتمند و کیفیت فیلم برداری عالی این دوربین ها هرآنچه برای موفقیت به عنوان یک ویدئو بلاگر احتیاج دارید را در اختیار شما می گذارند.

این دوربین ها موفقیت شما در بلاگری را تضمین می نمایند

به همین دلیل، در این مقاله به معرفی انواع دوربین برای بلاگری پرداخته و برترین گزینه های موجود را به شما معرفی نموده و آ ن ها را با یکدیگر مقایسه می کنیم. امیدواریم در پایانی مقاله بتوانید با خیال راحت تصمیم گیری نموده و دوربین مورد نظرتان برای بلاگری را تهیه کنید.

دوربین Sony ZV-E10

فهرست خودمان را با دوربین ZV-E10 شرکت سونی آغاز می کنیم. یک دوربین بدون آینه که بیشتر ویژگی های آن با موضوع ضبط ویدئو و عکاسی از فاصله نزدیک طراحی شده اند. ZV-E10 در دسته دوربین هایی قرار می گیرد که امکان تعویض لنز آن ها را نیز خواهید داشت. اگر به فکر خرید دوربین برای بلاگری هستید، می توانید مدل ZV-1 سونی را هم در نظر داشته باشید، ولی مدل ZV-F1 شاید چندان تأثیرگذار و خاص نباشد.

قابلیت تعویض لنز دوربین ZV-E10 یک مزیت بسیار ویژه برای این دوربین محسوب می گردد، چراکه هر زمان که بخواهید می توانید یک لنز تازه تهیه نموده و سبک عکس و فیلم های خودتان را کاملاً تغییر دهید. این قابلیت انعطاف پذیری بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهد داد که چنین چیزی را هرگز نمی توانید با دوربین های تلفن های هوشمند تجربه کنید. از لحاظ کیفیت عکاسی و فیلم برداری هم این دوربین بسیار با کیفیت بوده و قطعاً عملکرد بهتری از گوشی های هوشمند دارد. عمق میدان لنز فابریک دوربین پایین است و بنابراین کاملاً مناسب عکاسی و فیلم برداری از فاصله نزدیک است. سیستم فوکوس اتوماتیک و تشخیص محیط در دوربین Sony ZV-E10 به خوبی کار می نماید و هرگز شاهد محو شدن بی علت و یا اشتباه یکی از عناصر پس زمینه نخواهید بود. این در حالی است که چنین اشتباهاتی در دوربین های تلفن های هوشمند کاملاً متداول است.

سیستم قدرتمند فوکوس اتوماتیک جزو اصلی ترین نقاط قوت این دوربین است. فوکوس اتوماتیک این دوربین به خصوص در زمینه ردیابی حرکت چشم و صورت به شکل فوق العاده ای کار می نماید. دوربین نیکون مدل Z30 را می توانیم اصلی ترین رقیب برای دوربین ZV-E10 سونی بدانیم. شاید دوربین نیکون از لحاظ کیفیت ضبط ویدئو عملکرد بهتری داشته باشد و خروجی های بهتری ارائه کند، ولی امکان تعویض لنز، به کارگیری پورت هدفون و سیستم فوکوس اتوماتیک ZV-E10 سونی باعث شده آن را به عنوان انتخاب اولمان در این فهرست جای دهیم.

نقاط قوت دوربین Sony ZV-E10

  • مکانیسم فوکوس اتوماتیک ساده و قابل اعتماد
  • کیفیت ضبط ویدئو بالا باکیفیت 4K
  • گزینه های مناسب برای میکروفون و هدفون
  • عمر عالی باتری

نقاط ضعف دوربین Sony ZV-E10

  • موج دار شدن صحنه در ویدئوهای 4K
  • عدم به کارگیری سیستم لرزش گیر در داخل دوربین
  • بی نقص نبودن سیستم لمس صفحه و رابط کاربری دوربین

دوربین دیجیتال بدون آینه سونی مدل ZV-E10 به همراه لنز 16-50 میلی متر OSS

27,555,000 تومان

مشاهده و خرید

دوربین Sony FX30

دوربین Sony FX30 یک دوربین بدون آینه با سنسورهای APS-C است که توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K را داشته و از سیستم لرزش گیر داخلی بهره می گیرد. این دوربین از سری فراوری دوربین های سینمایی شرکت سونی محسوب می گردد.

از لحاظ بدنه و ظاهر، این دوربین شباهت بسیار زیادی با مدل FX3 دارد. در واقع بدنه آنها تقریباً یکسان است و تنها برخی تغییرات جزئی در این مدل تازه شکل گرفته است. چند دکمه میان بر تازه به دوربین اضافه شده است که کار کردن با آن و انتخاب تنظیمات مورد نظر آسان تر از گذشته باشند.

فوکوس اتوماتیک این دوربین هم بسیار خوب کار می نماید. اگر فردی از جلوی دوربین عبور کند، فوکوس سریعاً عمل نموده و سوژه را خیلی عالی ردیابی می نماید. حتی فاصله گرفتن از دوربین و یا اضافه شدن فرد و افراد دیگری به داخل کادر نیز اخلالی در عملکرد فوکوس اتوماتیک آن ایجاد نمی نماید. در مجموع، عملکرد سیستم فوکوس اتوماتیک این دوربین را می توان سریع و دقیق دانست. بنابراین، اگر به فکر خرید دوربین برای بلاگری هستید، این گزینه را هم می توانید در نظر داشته باشید.

سنسورهای دوربین FX30 با کیفیت 6K کامل هستند و می توانند فیلم های شما را با کیفیت UHD 4K و با 60p ضبط نمایند. ابزارهای زیادی برای تنظیم فیلم، فوکوس و نوردهی هنگام فیلم برداری وجود دارند و کیفیت ضبط صدا هم مناسب است.

نقطه ضعف دوربین را شاید بتوان در شاتر آن پیدا کرد. دوربین FX30 سونی از شاتر مکانیکی استفاده نمی نماید. در این دوربین از سنسورهای BSI CMOS به جای سنسورهای سریع تر و البته گران قیمت تر Stacked CMOS استفاده شده است. بنابراین، ریسک هایی در ارتباط با خراب شدن برخی عکس ها و اعوجاج تصویر وجود دارد. در مجموع، این دوربین بیشترین کارایی و برترین عملکرد خود را در زمینه ضبط ویدئو به اثبات رسانده است و مجموعه ای بسیار قدرتمند و امکانات مرتبط به فیلم برداری را به بلاگرها ارائه می نماید.

نقاط قوت دوربین Sony FX30

  • فوکوس اتوماتیک فوق العاده در حین ضبط فیلم
  • طراحی و رابط کاربری مناسب برای ضبط ویدئو
  • تنوع بسیار بالا در فرمت ها و فریم ریت ها

نقاط ضعف دوربین Sony FX30

  • عدم به کارگیری شاتر مکانیکی
  • سیستم لرزش گیر نسبتاً ضعیف
  • بدون چشم انداز یاب الکتریکی (EVF) برای کار کردن در نورهای شدید

دوربین کانن Canon EOS R10

اگر به فکر خرید دوربین برای بلاگری هستید، بهتر است دوربین Canon EOS R10 را هم در فهرست کاندیدهای خود داشته باشید. این دوربین چندان سطح بالا نیست و برای فیلم برداری از فاصله نزدیک و از سوژه های کم تحرک مناسب است. برای ساخت این دوربین بدون آینه از سنسورهای 24MP APS-C استفاده شده است.

بدنه این دوربین نسبتاً کوچک است و تنها 2 دکمه اصلی روی آن قرار گرفته است. تقریباً به تمامی تنظیمات دوربین می توانید به وسیله یکی از همین دکمه ها دسترسی داشته باشید.

دوربین R10 مجهز به یک سیستم فوکوس اتوماتیک و ردیابی سوژه بسیار قدرتمند با قابلیت تشخیص سوژه است. این سیستم به خوبی می تواند روی افراد، حیوانات و حتی وسائل نقلیه فوکوس کند. یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این دوربین، قابلیت عکاسی با سرعت 15 فریم در ثانیه است که می تواند یک ویژگی جالب قلمداد گردد.

در زمینه فیلم برداری، این دوربین می تواند ویدئوهایی با کیفیت 4K و با 60p را با یک برش تصویر فیلم برداری کند. اما اگر از فریم ریت 30p بهره ببرید، فیلم برداری با استفاده از عرض کامل سنسور و بدون برش انجام خواهد شد. هم در حالت عکاسی و هم در حالت فیلم برداری، گزینه ای وجود دارد که می توانید تصویربرداری برای تلویزیون های HDR را فعال کنید. با این حال، یکی از نقاط ضعف این دوربین می تواند این باشد که سیستم فوکوس اتوماتیک در حالت فیلم برداری همچون حالت عکاسی قابل اعتماد و قوی نیست.

دوربین R 10 کانن اگرچه یک دوربین بدون آینه است، اما به نظر می رسد این شرکت قصد داشته با فراوری این دوربین، همان توانایی ها ویژگی های ارائه شده در دوربین های DSLR سری Rebel را مجدداً بازسازی کند، ولی این بار با تکنولوژی بدون آینه. متأسفانه در حال حاضر لنزهای RF خیلی زیادی در بازار موجود نیست. ولی اگر بخواهید، می توانید لنزهای قدیمی خودتان را نیز به این دوربین ها تطبیق دهید. به هرحال، اگر همان لنزهای کیت برای شما مناسب است و کارتان را راه می اندازد، این دوربین بسیار قوی برای فیلم برداری و انجام کارهای بلاگری را نباید فراموش کنید.

نقاط قوت دوربین Canon EOS R10

  • توانایی مناسب در عکاسی و فیلم برداری
  • عملکرد ساده ولی مناسب فوکوس اتوماتیک برای عکاسی
  • استفاده نسبتاً آسان

نقاط ضعف دوربین Canon EOS R10

  • فوکوس اتوماتیک در حالت فیلم برداری کمی ضعیف تر است.
  • طول عمر باتری چندان طولانی نیست
  • تنوع لنز کافی برای این دوربین در بازار وجود ندارد

دوربین دیجیتال بدون آینه کانن مدل Canon EOS R10 به همراه لنز 150-18 میلیمتر

54,800,000 تومان

مشاهده و خرید

دوربین Canon PowerShot G7 X III

دوربین G7 X III مجهز به یک سنسور به روزشده 20 مگاپیکسلی، توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K و پخش زنده ویدئو است. طراحی این دوربین به خوبی اجرا شده و دسترسی به تنظیمات و حالت های مختلف بسیار آسان خواهد بود. تمام این موارد باعث شده تا دوربین G7 X III کانن را گزینه ای عالی برای عکاسان و فیلم برداران بدانیم و اگر به فکر خرید دوربین برای بلاگری هستید، این گزینه را هم حتماً باید در نظر داشته باشید.

دوربین G7 X III مقدار کوچکی داشته و به راحتی آن را می توانید در جیب لباس خودتان حمل کنید. این عامل بعلاوه باعث می گردد که هنگام کار با آن و نگه داشتن دوربین در دست، کنترل کاملی روی دوربین داشته باشید.

دکمه ها و ابزارهای به کار رفته در دوربین به شما این امکان را می دهند تا کنترل خوبی روی دیافراگم، سرعت شاتر، ISO و سایر تنظیمات عکاسی و نوردهی تصویر داشته باشید. نمایشگر این دوربین هم کیفیت خوبی داشته و صفحه آن لمسی است. این نمایشگر بعلاوه امکان چرخیدن در حالت های مختلفی را نیز دارد که باعث می گردد از دوربین بتوانید در شرایط و حالت های مختلفی برای عکاسی بهره ببرید.

در زمینه فوکوس اتوماتیک نباید انتظارات ما در حد عملکرد دوربین هایی که پیش تر معرفی گردید باشند. این دوربین نمی تواند به مقدار برترین مدل های موجود کار فوکوس اتوماتیک را انجام دهد و عملکرد آن در زمینه ردیابی سوژه ها نیز کمی ضعف دارد. اگر خودتان سوژه را دنبال کنید و یک نقطه معین را برای فوکوس انتخاب نموده باشید، عملکرد دوربین در این حالت کمی بهبود پیدا می نماید. سرعت عکاسی و فیلم برداری نیز مناسب بوده نمی توان گفت ضعیف است. در مجموع، دوربین کانن مدل G7 X III را می توانیم گزینه ای مناسب برای بلاگری بدانیم، هرچند طول عمر باتری آن محدود است.

یکی از نقاط قوت این دوربین در زمینه ضبط ویدئو است. دوربین G7 X Mark III می تواند ویدئوهای 4K/30p را بدون برش ضبط کند. کیفیت فیلم برداری مناسب است، ولی عالی نیست. صفحه نمایش تا خوبی می چرخد و خم می گردد و این ویژگی می تواند برای ویدئو بلاگرها مجذوب کننده باشد. سوکت میکروفون هم روی دوربین وجود دارد که می تواند یکی دیگر از نقاط قوت این دوربین برای بلاگری باشد؛ بنابراین اگر بخواهید می توانید یک میکروفون تخصصی و حرفه ای را به دوربین وصل کنید. یکی از ویژگی های مجذوب کننده این دوربین، توانایی آن در استریم آنلاین تصاویر در یوتیوب است. با این حال، این قابلیت چندان قابل اعتماد نیست و نمی توانید همواره روی آن حساب کنید.

در مجموع، اگر می خواهید کلیپ هایی ویدئویی با کیفیت قابل قبول ضبط کنید، این دوربین می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همه این ها، به خصوص قیمت رقابتی این دوربین باعث شده تا آن را در فهرست برترین دوربین ها برای ویدئو بلاگرها درج کنیم. در پایان، یادتان باشد، اگر عکاسی زیادی انجام می دهید و به لنزهای زاویه باز نیاز دارید، گزینه های بهتری برای شما در بازار وجود دارد. اما اگر در پی یک دوربین کم حجم و سبک وزن و با کیفیت فیلم برداری بالا هستید، Canon G7 X Mark III می تواند یکی از برترین گزینه های پیش روی شما باشد.

نقاط قوت دوربین Canon G7 X Mark III:

  • طراحی زیبا و موقعیت قرارگیری عالی دکمه ها
  • ضبط فیلم با کیفیت 4K/30p و استریم آنلاین به یوتیوب
  • سرعت عکاسی مناسب

نقاط ضعف دوبین Canon G7 X Mark III:

  • عکاسی در حالت واید (wide) شاید کمی افت کیفیت را به همراه داشته باشد.
  • نگهداری باتری نسبتاً ضعیف است
  • فوکوس اتوماتیک دوربین چندان قوی و پیشرفته نیست و ضعف هایی دارد

دوربین Nikon Z30

دوربین Nikon Z30 یکی از خاص ترین گزینه های فهرست دوربین های ما برای اهداف بلاگری است. این دوربین بدون آینه مجهز به لنز 20 مگاپیکسلی APS-C است و با هدف فراوری محتوا برای رسانه های اجتماعی طراحی شده است!

Z30 نیکون نسبتاً کوچک است و تمام فعالیت ها را باید با یاری نمایشگر پشتی آن انجام دهید، چراکه برای ساخت این دوربین از چشم انداز یاب استفاده نشده است. دکمه های دوربین به خوبی طراحی شده اند و دسترسی به تمام آن ها حین عکاسی آسان است. منوهای تنظیمات هم سازماندهی خیلی خوبی دارند. صفحه نمایشگر نیز لمسی بوده و کار با آن خیلی آسان است.

فوکوس اتوماتیک دوربین قابل قبول است، ولی هنگام فیلم برداری خیلی نمی توانید روی آن حساب کنید، چراکه سیستم دریابی اتوماتیک آن گاهی اوقات ممکن است به مشکل بخورد. سیستم شناسایی صورت و چشم ها نیز کارکرد خوبی دارد، و حتی زمانی که دوربین را به آرامی حرکت می دهید نیز به خوبی کار می نماید.

کیفیت فیلم برداری هم در حالت 1080 و هم در حالت 4K مناسب است. با این حال، زمانی که با کیفیت 4K فیلم برداری می کنید، شاید کمی ایرادات را نیز متوجه شویم. میکروفون داخلی دوربین نیز عملکرد خوبی دارد. ولی یادتان باشد این دوربین هیچ گونه سیستم لرزش گیر تصویری ندارد. بنابراین، یا باید به صورت جداگانه از لنزهای مجهز به این سیستم بهره ببرید، یا لرزش ها و ایرادات تصویر را به صورت دیجیتالی رفع کنید.

کیفیت عکاسی واقعاً خوب است و فایل های خروجی JPEG دوربین را می تواند مستقیماً و بلافاصله در اینستاگرام بهره ببرید. اگر در حالت RAW عکاسی می کنید، دوربین چند ابزار جالب را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید قبل از ارسال عکس به تلفن همراه و یا لپ تاپ خود، کمی آن را به وسیله خود دوربین ویرایش کنید. در مجموع، می توان گفت دوربین Z30 نیکون یک دوربین قوی و قابل اعتماد است که برای افراد هوادار شبکه های اجتماعی و بلاگرها می تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد. این دوربین کوچک، نسبتاً مقرون به صرفه و قدرتمند را به افراد فعال در رسانه های اجتماعی و بلاگرها توصیه می کنیم.

نقاط قوت دوربین Nikon Z30:

  • طراحی بدنه و سیستم تنظیمات عالی
  • ویدئوها 4K/30p عالی
  • کیفیت بالای میکروفون داخل دوربین و امکان استفاده از میکروفون خارجی

نقاط ضعف دوربین Nikon Z30:

  • عدم امکان استفاده از هدفون
  • بدون سیستم لرزش گیر
  • محدود بودن تنوع لنز در بازار

منبع: dpreview

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1371

به "این دوربین ها موفقیت شما در بلاگری را تضمین می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این دوربین ها موفقیت شما در بلاگری را تضمین می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید