این سگ ها معمولی نیستند!

به گزارش مالزی ارزان، بر اساس یک مطالعه تازه در بریتانیا، پاگ ها، با اینکه بسیار بانمک هستند اما دیگر نباید به عنوان یک سگ معمولی آنها را در نظر گرفت، چون این نژاد تمام مسائل را به لحاظ جسمی دارد.

این سگ ها معمولی نیستند!

به گزارش خبرنگاران به نقل از narcity، محققان کالج سلطنتی دامپزشکی این هفته پس از مقایسه مسائل سلامتی این نژاد با سگ های دیگر، این اظهارات را بیان کردند.

آنها بیش از 16 هزار سگ پاگ را آنالیز و آنها را با حدود 890 هزار سگ از نژادهای دیگر مقایسه کردند و دریافتند که ویژگی های فیزیکی پاگ ها، آنها را بیشتر در معرض ابتلاء به مسائل سلامتی مثل چاقی و سایر اختلالات قرار می دهد.

طبق این مطالعه پاگ ها به طور قابل توجهی از نژادهای اصلی سگ ها فاصله گرفته اند و دیگر نمی توان آنها را به عنوان یک سگ معمولی از منظر سلامت در نظر گرفت.

محققان دریافتند که پاگ ها نسبت به نژادهای دیگر مستعد ابتلاء به بیماری هستند و بعلاوه میزان چاقی، مسائل تنفسی و قلبی در آنها بیشتر است.

محققان به پوزه های غیرعادی پاگ ها به عنوان یکی از دلایلی اشاره نموده اند که نشان می دهد مسائل سلامتی بیشتری دارند؛ ویژگی ای که انسان ها به طور خاص سعی نموده اند در آنها پرورش دهند.

جدیدترین مطالب

سگ ها صدای انسان را چگونه پردازش می نمایند؟

دامپزشکی آنلاین برای صاحبان حیوانات خانگی

ورود سگ ها به حمل و نقل عمومی مونترال آزاد می گردد؟

نجات 8 سگ چینی به وسیله پناهگاهی در تورنتو

این مطالعه اشاره می نماید که بسیاری از مردم عاشق ویژگی های بچگانه پاگ ها می شوند، اما همین ویژگی های صورتشان که افراد آن را بسیار مجذوب کننده می دانند، با چندین اختلال مرتبط است.

پاگ ها در نتیجه همه مسائل سلامتی که در آنها عادی شده، آنقدر عمر نمی نمایند.

همچنان که محبوبیت آنها در بریتانیا در حال افزایش است، در آمریکا هم American Kennel Club آنها را به عنوان بیست و هشتمین نژاد محبوب از بین 204 مورد معرفی نموده است.

همه اینها به این معنی است که در حالی که پاگ ها بامزه هستند، شواهد نشان می دهد که انسان ها آنها را به گونه ای پرورش داده اند که به میزان سگ های دیگر سلامت نیستند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 تیر 1401 بروزرسانی: 30 تیر 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1287

به "این سگ ها معمولی نیستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این سگ ها معمولی نیستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید