بازگشایی بانک های یونان پس از 3 هفته تعطیلی

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران: بانک های یونان امروز دوشنبه در حالی پس از 3 هفته تعطیلی بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته است که این نخستین گام برای بازگشت سیستم بانکی این کشور به حالت عادی به شمار می رود.

بازگشایی بانک های یونان پس از 3 هفته تعطیلی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بانک های یونان در 3 هفته گذشته برای جلوگیری از هجوم مردم و خارج کردن پس اندازهای خود تعطیل بوده است ولی پس از توافق نهادهای مالی بین المللی و دولت آتن، این بانک ها بار دیگر فعالیت خود را از سر گرفته اند.

رهبران اروپایی هفته گذشته به اتفاق آرا با طرح نجات مالی 3 ساله ای به آتن به ارزش 86 میلیارد یورو موافقت کردند که در ازای اعطای این یاری مالی، دولت یونان نیز متعهد به اجرای اصلاحات مالی از جمله اصلاح قوانین کار، سیستم بازنشستگی و مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

بر اساس طرح ریاضت مالی جدید، یونان باید 50 میلیارد یورو از اموال دولتی خود را خصوصی کند. بعضی مخالفان این طرح در مجلس یونان، خصوصی سازی اموال و دارایی های دولتی را خودکشی اجتماعی ارزیابی نموده اند.

علی رغم بازگشایی بانک های یونان، محدودیت هایی برای انتقال سرمایه اعمال خواهد شد. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز روز گذشته تاکید نمود که شرایط کنونی یونان هنوز به حالت عادی بازنگشته است. بازار سهام یونان تا اطلاع بعدی همچنان تعطیل خواهد بود.

لوکا کاتسلی رئیس انجمن بانکداری یونان تاکید نمود که کنترل سرمایه و محدودیت خارج کردن پس اندازهای بانکی، همچنان ادامه خواهد یافت ولی وارد مرحله تازه ای می گردد و امیدواریم تا شرایط به زودی عادی گردد.

گروه های تجاری اعلام کردند که تعطیلی سه هفته ای بانک های یونانی حدود 3 میلیارد یورو برای اقتصاد بحران زده این کشور هزینه داشته است.

یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 153

به "بازگشایی بانک های یونان پس از 3 هفته تعطیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی بانک های یونان پس از 3 هفته تعطیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید