بهترین روش برای داشتن ناخن و موهای سالم

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران : با پیروی از سبک زندگی سالم می توانید، سلامت ناخن و موهای خود را تضمین کنید.مواردی چون رژیم غذایی سالم و هیدراته نگهداشتن بدن موجب داشتن موهایی سالم و زیبا و ناخن هایی محکم می شود.

بهترین روش برای داشتن ناخن و موهای سالم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین؛ اگر به این نتیجه رسیدید که برای داشتن مو و ناخن های قوی و زیبا باید سبک زندگی خوبی داشته باشید اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید، از روش هایی که اینجا ارائه شده پیروی کنید:

1. رژیم غذایی مملو از ویتامین

با وجود اینکه ژنتیک نقش مهمی روی ضخامت و قدرت مو و ناخن هایتان دارد، غذایی که مصرف می کنید اثری بسیار مهم از خود به جا می گذارد.

ویتامین ها و مواد معدنی برای عملکردهای عادی بدن مهم هستند و موجب رشد سلول ها می شوند. کمبود این مواد منجر به ریزش مو و مسائلی در ناخن هایتان می شود.

با مصرف انواع سبزی و میوه، پروتئین و فیبر به اندازه کافی به بدن تان مواد مغذی، ویتامین و مواد معدنی برسانید.

وجود ماده معدنی روی برای رشد و قدرت موها و ناخن ها مهم است. همچنین ماده معدنی آهن در حمل و رساندن اکسیژن به کل بدن و همچنین ریشه های موهایتان از اهمیت بالایی برخوردارست. بنابراین باید بدن تان دچار کمبود روی و آهن نباشد.

اگر بدن تان دچار نقص ویتامین و مواد معدنی است، از مکمل ها استفاده کنید.

2. هیدارته و پرآب نگهداشتن بدن

60 تا 70 درصد بدن مان از آب تشکیل شده است و در روزهای گرم احتمال اینکه بدن مان کم آب شود، بسیار زیاد است، سلول ها، بافت ها و تمامی اندام هایمان برای درست کار کردن به آب نیاز دارند. همچنین بدن برای بیرون کردن مواد زاید و سمی به وسیله ادرار، تعریق و حرکات دودی شکل روده به آب نیاز دارد.

آب سیستم گردش خون را تنظیم می کند که آن به نوبه خود در سالم نگهداشتن ناخن ها و فولیکول های مو موثر است.

بدن مان روزانه به 6 تا 8 لیوان آب نیاز دارد.

3. مصرف امگا3

چربی های ضروری امگا3 که بیشتر در ماهی های چرب مانند سالمون، تن، خال مخالی و ساردین یافت می شود برای سلامت مو و ناخن مهم هستند.

4. حفظ آرامش

مسائل روزمره و اضطراب های ناشی از آن اثرات بد فیزیکی در پی دارد. وقتی به شدت مضطرب می شوید، بدن تان نمی تواند مواد مغذی مورد نیاز مو، ناخن و پوست را به خود جذب کند و به تدریج سلامت و زیبایی مو و ناخن ها و همچنین پوست تان را از دست می دهید.

بنابراین با روش هایی مانند مدیتیشن یا فکر آگاهی اضطراب را از خود دور کنید.

5. کولاژن

با مصرف پروتئین، ویتامین، مواد معدنی و چربی های امگا3، بدن تان به اندازه کافی کولاژن تولید خواهد کرد. این ماده منبع خوبی از نوعی اسیدآمینه است که کراتین، ماده ساختاری پوست، مو و ناخن ها را تولید می کند و آنها را قوی نگه می دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 911

به "بهترین روش برای داشتن ناخن و موهای سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش برای داشتن ناخن و موهای سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید