تجهیز همه مدارس کشور به اینترنت تا انتها شهریور

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران/خراسان شمالی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی رایزنی صورت گرفته با وزارت ارتباطات، مقرر شد تا خاتمه شهریور ماه سال جاری همه مدارس کشور تحت پوشش اینترنت قرار گیرند.

تجهیز همه مدارس کشور به اینترنت تا انتها شهریور

محسن حاجی میرازیی در شورای اداری استان که 29 خرداد ماه در محل استانداری برگزار گشت، اظهارکرد: از آنجاییکه برخی از نقاط کشور تحت پوشش اینترنت نیست، برای دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد بر بستر اینترنت باید تدبیری اندیشیده می شد که در نهایت با مشارکت وزارت ارتباطات تا سرانجام شهریور ماه همه مدارس کشور به اینترنت متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: با وزارت صمت نیز رایزنی شده تا تبلت های مناسب و ارزان قیمتی ویژه استفاده دانش آموزان تهیه شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای آغاز سال تحصیلی پیش رو بیش از پیش آماده هستیم، افزود: در شرایط کرونایی با استفاده از ظرفیت سامانه شاد توانسته ایم موقعیت مناسبی ایجاد کنیم تا با همه مدیران به صورت زنده ارتباط برقرار کرده و امور آموزشی را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط شیوع ویروس کرونا توانستیم در سامانه شاد بیشتر خانواده ها را در امر آموزش درگیر کنیم، گفت: امروز در حوزه آموزش در بخش حکم رانی و سیاست گذاری و ارزشیابی جلوتر از قبل شیوع این ویروس ایستاده ایم.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: با بهره گیری از ظرفیت سامانه شاد همه دانش آموزان به یک میزان از محتوا برخوردار بوده و عدالت آموزشی برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه اهتمام جدی به امر مدرسه سازی در دولت وجود دارد به طوری که اعتبارات دولتی در این بخش 160 درصد و حمایت از مجمع خیرین مدرسه ساز سه برابر افزایش یافته است، گفت: به دنبال جلب مشارکت همگانی در امر مدرسه سازی هستیم.

حاجی میرزایی مطرح نمود: ویروس کرونا همه دنیا را در حوزه های مختلف تحت تاثیر قرار داد و تجربه جمهوری اسلامی با پدیده شیوع این ویروس نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته بسیار ارزنده بود.

وی افزود: آموزش از جمله حوزه هایی بود که در دوران شیوع ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفت و معتقد هستم سرعت، کمیت، کیفیت و تنوع ارائه آموزش های ما به صورت غیر حضوری نسبت به دیگر کشورها قابل عرضه و قابل رقابت است.

وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: بسیاری از افراد در ایام شیوع ویروس کرونا به نرم افزارهای غیر ایرانی برای ارائه آموزش های غیر حضوری هجوم بردند اما با ارائه نرم افزار شاد این مشکل را برطرف کردیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 273

به "تجهیز همه مدارس کشور به اینترنت تا انتها شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز همه مدارس کشور به اینترنت تا انتها شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید