(تصاویر) زنان نامرئی!

به گزارش مالزی ارزان، قصه جدول های خالی از نام در پشت شناسنامه مردان ذلقی با داشتن فرزندان متعدد یکی از شگفتی های زندگی در مناطق دور دست است.

(تصاویر) زنان نامرئی!

مردان ذلقی پس از ازدواج و گا ها تعدد زوجین و فراوری نسل ردیف ها پشت شناسنامه که بعضا تا صفحه دوم هم ادامه دارد و با خط جهت نما اشاره می دارد ادامه در صفحه بعدی فرزند ثبت شده، اما دریغ از نام یک همسر در پشت شناسنامه هویتی که گرچه از لحاظ شرعی به همسر داده شده، اما به لحاظ ثبت وقایع قانونی خالی است.

آنجا که ازدواج در کمال سادگی و با حضور ملا های محلی (عاقد) ازدواج در بین اقوام و قبیله رسمی می گردد، اما ثبت در دفاتر وجود ندارد.

موالید فرزندان ادامه دارد و یکی پس از دیگری پا به عرصه حیات می گذارند و با معرفی بهداشت روستا یا بهورز صاحب شناسنامه می شوند و جدول های پشت شناسنامه پدر را سیاهه می کنند تا پدر مالکانه بر سر فرزندانش باشد و شاید در فرصتی کوتاه تجدید فراش نماید و جدولی دیگر برای زنی از دیار دلقی پر نگردد.

اینجا برخلاف زندگی پرآشوب مدرنیته شهر ها کسی در دفتر وکلا یا ادارات مسئول صف نبسته تا با اصرار و هزینه حق الوکاله نام همسرش را پس از طلاق و جدایی از شناسنامه حذف نماید!

عکاس: زهرا غلامرضازاده/ نورفتو

منبع: فرارو
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 847

به "(تصاویر) زنان نامرئی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) زنان نامرئی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید