فراوری کامپیوترهای صنعتی به وسیله شرکتی دانش بنیان

به گزارش مالزی ارزان، یک شرکت دانش بنیان کامپیوترهای صنعتی را طراحی نموده است که در اتوماسیون ماشین آلات و خطوط فراوری صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

فراوری کامپیوترهای صنعتی به وسیله شرکتی دانش بنیان

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد امیدی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تکنولوژی الکترونیک و سیستم های کنترل کنترونیک با بیان این که کامپیوترهای صنعتی، محصول فراوریی این شرکت هستند، گفت: این دستگاه ها در اتوماسیون ماشین آلات و خطوط فراوری صنعتی کاربرد دارد که در سری های بزرگ و مینی طراحی و ساخته می گردد.

کامپیوترهای قابل برنامه نویسی

پی ال سی به معنای کنترل کنننده منطقی قابل برنامه ریزی است و به عنوان یک کامپیوتر صنعتی که جزو اصلی بخش اتوماسیون صنعتی است، شناخته می گردد. با توجه به ساخت مستحکم، قابلیت های زیاد مانند کنترل کننده های PID، کنترل متوالی، تایمر ها و شمارنده ها، سهولت برنامه نویسی، قابلیت کنترل قابل اعتماد و سهولت استفاده از سخت افزار، بیش از یک کامپیوتر دیجیتال صنعتی است.

می توان گفت پی ال سی یک نوع کامپیوتر خاص است که برای کارکردی قابل اطمینان در شرایط صنعتی خاص مثل دماهای بسیار بالا، رطوبت، خشکی و گردوخاک طراحی شده است تا بتوان فرآیندهای صنعتی از قبیل خط مونتاژ در یک کارخانه فراوریی، فرآیندهای موجود در کارخانه های سنگ معدن یا تسویه خانه های فاضلاب را اتوماتیک کرد.

این محصول در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، نیروگاه های برق، صنعت فولاد، صنعت خودرو، صنایع شیمیایی و بخش انرژی و بهینه سازی مصرف و موارد دیگر کاربردهای فراوانی دارد.

پشتیبانی و آموزش های لازم

این محصول نسبت به نمونه های خارجی خود قیمت خیلی پایین تری دارد اما ازلحاظ کیفیت کاملاً قابل رقابت است و توانسته صرفه جویی ارزی خوبی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به این که برای استفاده از کامپیوترهای صنعتی احتیاج به آموزش است، اضافه کرد: آموزش های لازم جهت استفاده از این محصول به صورت کامل داده می گردد، بعلاوه پشتیبانی از دیگر موضوعات مهمی است که محصول داخلی این مزیت را نیز دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1234

به "فراوری کامپیوترهای صنعتی به وسیله شرکتی دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کامپیوترهای صنعتی به وسیله شرکتی دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید