جزئیات فروش نفت در بودجه سال 1400

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران : محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات لایحه بودجه 1400، گفت: در سال آینده آنچه از نفت قرار است عرضه شود را به دو بخش تقسیم کرده ایم.

جزئیات فروش نفت در بودجه سال 1400

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر: محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره جزئیات لایحه بودجه 1400، گفت: در سال آینده آنچه از نفت قرار است عرضه شود را به دو بخش تقسیم کرده ایم. بخش اول صادرات نفت است که با توجه به تجربیات و در سطح سقفی که امسال نفت صادر کردیم، در سال آینده نیز نفت صادر می کنیم و درآمد حاصل از آن را، با ارز 4,200 به صورت ریال در بودجه آورده و ارز آن را نیز به کالاهای اساسی و مورد نیاز تخصیص می دهیم.

وی ادامه داد: بخش دوم درآمد نفتی، استفاده از منابع نفتی نه برای صادرات بلکه برای پیش فروش است. چارچوب های این کار در حال حاضر در شورای عالی هماهنگی اقتصادی تقریباً نهایی شده است. هر بخشی را که مقدور باشد امسال انجام می دهیم و بقیه را برای سال آینده باقی می گذاریم.

گفتنی است چندی پیش، خبر ایجاد گشایش اقتصادی توسط دولت به وسیله پیش فروش اوراق سلف نفتی منتشر شده بود که اسحاق جهانگیری بیان نمود، طرح اوراق سلف نفتی که گفته می شد می تواند تا 140 هزار میلیارد تومان درآمد برای دولت ایجاد کند، به دلیل برخی ناهماهنگی ها از دستور کار خارج شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 420

به "جزئیات فروش نفت در بودجه سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فروش نفت در بودجه سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید