فروش مرغ قطعه بندی شده دوباره مجاز شد

به گزارش مالزی ارزان، امید گیلانپور معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفتمین جلسه قرارگاه ساماندهی بازار مرغ با حضور تمام اعضا برگزار گردید و در این جلسه وزارت صمت گزارشی را در رابطه با شرایط بازار، جمع شدن صفوف در نقاط مختلف کشور و تثبیت قیمت در سطح کشور ارائه کرد.

فروش مرغ قطعه بندی شده دوباره مجاز شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش فارس، وی اضافه نمود: آنالیز های اجرا شده حاکی از آن است که در بیشتر نقاط کشور شرایط با ثباتی را در بازار داریم، اما در رابطه با مسائل مقطعی بعضی بخش های کشور در جلسه بحث های بسیاری مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

گیلانپور عنوان نمود: ما در استان سیستان و بلوچستان با تقاضای مرغ زنده روبرو هستیم که باید تأمین گردد و در بعضی استان ها نیز که با کمبود فراوری مرغ روبرو هستند، استان هایی به عنوان استان معین نسبت به تأمین مرغ آن ها اقدام خواهند کرد.

وی اضافه نمود: استان های معین معین شده و تا انتهای این هفته به این استان ها ابلاغ می گردد که با چه برنامه ای نسبت به تأمین مرغ استان های مورد نظر اقدام نمایند تا نگرانی از کمبود مرغ در بازار وجود نداشته باشد و مرغ با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این جلسه، گزارشی در رابطه با اقدامات اجرا شده درباره برخورد با افراد متخلف در زمینه قیمت مرغ ارائه شد. امیدواریم با آرامشی که بازار پیدا خواهد نمود به سمت جریان مثبت در بازار حرکت کنیم و تخلفی در توزیع مرغ وجود نداشته باشد.

وی در رابطه با ممنوعیت قطعه بندی مرغ توضیح داد: یکی از مصوبات جلسه امشب این بود که به شرکت های دارای مجوز که کار اصلی آن ها قطعه بندی مرغ است اجازه قطعه بندی داده گردد و مقرر شد مرغ آماده مصرف با قیمت های مصوب در اختیار این شرکت ها قرار گیرد تا نگرانی برای تأمین مواد اولیه مورد احتیاج خود نداشته باشند. در این خصوص سازمان حمایت از فراورینماینده و مصرف نماینده نیز قیمت های پیشنهادی خود را ارائه کرد.

گیلانپور با اشاره به اینکه طبق مصوبه این قرارگاه از امروز، مرغ قطعه بندی شده هم در مقادیر مصوب شده عرضه خواهد شد، ادامه داد: با اخلالی که در بازار ایجاد شده بود و با تقاضای بیش از اندازه ای که برای خرید مرغ از طرف واحد های قطعه بندی روبرو بودیم، این مرغ با قیمت های چند برابر به بازار وارد می شد که با این فرایند مرغ قطعه بندی و مرغ کامل با قیمت های مصوب به دست مصرف نماینده خواهد رسید.

وی یادآور شد: در چند ماه گذشته با مشکل عدم وجود مرغ گرم با قیمت مصوب در بازار روبرو بودیم و واحد های قطعه بندی مدعی بودند که مرغ را با قیمت بالا خریداری نموده اند و به همین دلیل با قیمت بالا عرضه می نمایند، اما در حال حاضر که قیمت مرغ گرم برای مصرف نماینده 24 هزار و 900 تومان است، در جلسه امشب مصوب شد که متناسب با این قیمت، بتوانند مرغ دریافت نمایند و افزایش قیمت مرغ قطعه بندی شده بر مبنای این قیمت باشد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: مرغ برای اصناف مختلف قابل تأمین است و با تصویب آغاز به کار واحد های قطعه بندی نشان می دهد از دسترسی کافی به مرغ اطمینان کامل داریم و شرایط به روال عادی بازخواهد گشت.

وی در رابطه با افزایش مجدد قیمت مرغ در ماه رمضان تاکید نمود: قیمت های مصوب بر مبنای هزینه های فراوری محاسبه شده و تثبیت این قیمت در بازار برای ما بسیار حائز اهمیت است، بنابراین تمام کوشش ما در این قرارگاه ثبات این قیمت خواهد بود.

حضور پررنگ تشکل ها در تأمین نهاده های دامی در سال 1400

گیلانپور درباره تأمین و تدارک نهاده های دامی و ثبت سفارش واردات این نهاده ها در سال 1400، با اشاره به اینکه در چند روز گذشته ثبت سفارش نهاده های دام و طیور به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، توضیح داد: ثبت سفارش واردنمایندگان بخش خصوصی و دستگاه های مسئول در تأمین ذخایر راهبردی کشور برای واردات نهاده های دام و طیور آغاز شده است.

وی اضافه نمود: وجود انبار هایی از نهاده های دامی در بنادر کشور، اطمینان از یک بازار با ثباتی را برای نهاده ها فراهم می نماید و نگرانی های نوسانات در سال گذشته را از میان خواهد برد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: وجود تحریم های ظالمانه علیه کشور، دسترسی ما به ارز را سخت نموده است و بانک مرکزی با کوشش فراوان ارز مورد احتیاج را تهیه نموده و در اختیار واردنمایندگان قرار می دهد.

وی اضافه نمود: درست است که تحریم ها به صورت مستقیم غذا را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما جابه جایی پول، حضور در بازار های جهانی به شدت تحت تأثیر تحریم ها واقع شده است، اما با تمهیدات اندیشیده شده مسئله ای در تأمین نهاده های دامی نخواهیم داشت.

گیلانپور در رابطه با کیفیت نهاده های دامی وارداتی گفت: یکی از سیاست هایی که در سال 1400 اعمال خواهیم کرد این است که زنجیره های عظیم فراورینماینده و تشکل ها به صورت مستقیم در واردات نهاده درگیر شوند، تا نهاده مورد نظر خود را با کیفیت مناسب تهیه و توزیع آن را با زمان بندی مورد احتیاج خود اعمال نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد: با این اقدام و یاری هایی که بخش بازرگانی کشور خواهد نمود، فراورینمایندگان دسترسی بهتری به نهاده ها داشته باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 784

به "فروش مرغ قطعه بندی شده دوباره مجاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش مرغ قطعه بندی شده دوباره مجاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید