جشنواره تجسمی فجر آثار را خریداری می نماید؟

به گزارش مالزی ارزان، دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر در پاسخ به این پرسش که آیا اداره کل هنرهای تجسمی همانند جشنواره قبلی برنامه ای برای خرید آثار هنرمندان در نظر گرفته است؟ شرح داد: در حال حاضر به دنبال اسپانسر هستیم و تلاشمان این است که سال جاری نیز این کار را انجام دهیم.

جشنواره تجسمی فجر آثار را خریداری می نماید؟

علی اشرف صندوق آبادی ـ دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر ـ در گفت وگویی با خبرنگاران درباره برنامه های سال جاری جشنواره که قرار است در ایام کرونا برگزار گردد، با بیان اینکه کرونا همه بخش ها را تحت تاثیر قرار داده است، اظهار کرد: طبیعتا در شرایط کرونا بعضی از بخش های حضوری را نداریم یا اگر داشته باشیم، به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی است. همچنین سال جاری به دلیل شرایط خاص حاکم بر جامعه مجبور هستیم از ظرفیت های فضای مجازی نیز بهره بگیریم تا بتوانیم با برگزاری نمایشگاه ها در این فضا مانور خوبی داشته باشیم. برای افتتاحیه جشنواره نیز برنامه هایی را در نظر گرفته ایم که البته هنوز به اجماع نرسیده ایم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا اداره هنرهای تجسمی همانند جشنواره قبل برنامه ای برای خرید آثار هنرمندان در نظر گرفته است، شرح داد: در حال حاضر به دنبال اسپانسر هستیم و تلاشمان این است که سال جاری نیز این کار را انجام دهیم و در این زمینه با بعضی از بانک ها مذاکراتی اجرا شده که هنوز نهایی نشده است. به طور کلی اراده مسئولان و شورای سیاست گذاری جشنواره این است که سال جاری نیز بتوانیم آثار را خریداری کنیم.

دبیر سیزدهمین جشنواره تجسمی فجر درباره اینکه آیا در جشنواره سال جاری به موضوع کرونا پرداخته می گردد، گفت: موضوع آثار هنرمندان آزاد است و بنابراین هنرمندان در همه حوزه ها می توانند آثار را با موضوعات دلخواه خودشان خلق نمایند که طبیعتا بعضی از این آثار تحت تاثیر موضوعات اجتماعی جامعه همانند کرونا قرار خواهد گرفت. بنابراین قطعا آثاری با موضوع کرونا در جشنواره سال جاری به نمایش گذاشته می گردد.

صندوق آبادی همچنین یادآور شد که جشنواره سیزدهم هم اکنون در مراحل فراخوان است و تصویر بعضی از آثار به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

پیش از این نیز هادی مظفری، مدیراداره کل هنرهای تجسمی درباره شرایط برگزاری جشنواره تجسمی فجر در ایام کرونا به خبرنگاران گفته بود: پیش بینی ما این است که بتوانیم همانند سال های گذشته جشنواره را به صورت حقیقی برگزار کنیم و مجازی نباشد، اما اگر خدای ناکرده در بهمن ماه شرایط به سمت شرایط قرمز پیش رفت، ممکن است برنامه های جدیدی برای برگزاری مجازی در نظر گرفته گردد؛ البته تا این لحظه برنامه این است که جشنواره در موسسه صبا و به صورت حضوری برگزار گردد، اما درباره جزئیات با توجه به شرایط کشور در آن برهه زمانی تصمیم گرفته می گردد و به همین خاطر هم شرایط دقیق برگزاری حدود 10 روز پیش از افتتاحیه جشنواره تجسمی سال جاری، اطلاع رسانی می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 609

به "جشنواره تجسمی فجر آثار را خریداری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تجسمی فجر آثار را خریداری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید