خبرنگاران امکان اوج گیری ویروس جهش یافته در استان یزد وجود دارد

به گزارش مالزی ارزان، یزد - خبرنگاران - ستاد استانی پیشگیری مقابله با کرونا یزد در اطلاعیه شماره 101 خود آورده: برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط شهرهای استان یزد از منظر بیماری به نقطه نسبتا خوبی رسیده، اگرچه این شرایط بسیار شکننده بوده و هر آن امکان اوج گیری بیماری به خصوص ویروس جهش یافته وجود دارد.

خبرنگاران امکان اوج گیری ویروس جهش یافته در استان یزد وجود دارد

به گزارش دوشنبه شب اداره کل روابط عمومی استانداری یزد در بخشی از این اطلاعیه آمده: از همراهی، همدلی، همکاری و عنایت ویژه آحاد مردم عزیز صمیمانه تقدیر و تشکر نماییم که بار دیگر مسئولان و خادمان خود را در عرصه مدیریت بیماری کووید 19 تنها نگذاشته تا شاهد روزهای تلخ و تاسف آور بیش از این نباشیم.

هر ساله فرا رسیدن نوروز و بهار طبیعت شروع یک جنبش زیبا در ایرانیان بوده که با برپایی آداب و رسوم سنتی و تکریم شعایر دینی و اخلاقی همراه بوده است و سال جاری اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطرات جدی آن بر سلامت تک تک شهفرایندان، این رویداد زیبا و عظیم را با چالش جدی روبرو نمود.

یک سال از تجربه مدیریتی بیماری کرونا می گذرد که دستاوردهایی گرانقدر اما به بهای سنگین رقم زده است.

با همراهی و مساعی دلسوزانه همه شما عزیزان، برابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط شهرهای استان از منظر بیماری به نقطه نسبتا خوبی رسیده، اگرچه این شرایط بسیار شکننده بوده و هر آن امکان اوج گیری بیماری به خصوص ویروس جهش یافته وجود دارد.

اگرچه شرایط بیماری در شهرهای استان فرایند مطلوبی پیدا کرده اما با توجه به وجود ویروس جهش یافته در 29 استان، این شرایط بسیار شکننده می باشد.

هرگونه تحرک، جابجایی، برگزاری دورهمی، تردد و تجمع می تواند نه تنها برای تک تک مردم بلکه برای همه کشور خطرات جدی به همراه داشته باشد لذا از همه درخواست می گردد تا مسئولان را در ادامه این راستا کمک رسانند و سفر را به زمان مناسب موکول کنند.

مجددا تاکید و یادآوری می گردد که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز برابر لیست اعلامی از سوی وزارت بهداشت ممنوع می باشد؛ در استان یزد تنها شهرستان خاتم در شرایط نارنجی واقع شده است و بقیه شهرهای استان زرد و آبی می باشند.

از برگزاری دورهمی خانوادگی و تجمع و ترددهای غیرضروری به شدت پرهیز گردد و افرادی که از شرایط بیماری خود اطلاع دارند، (تست مثبت) و یا علائم مشکوک به کرونا به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت نکنند.

همچنین یادآور می گردد چنانچه شرایط هر یک از شهرهای زرد و آبی در طول مدت ایام تعطیلات به شرایط نارنجی و قرمز تغییر یابد مراتب اطلاع رسانی خواهد شد.

در این اطلاعیه ضمن تاکید مجدد درخصوص انجام سفر در زمان مناسب، با اطمینان خاطر و به دور از کرونا، این نکته را یادآور می گردد که عزیزان ما در مراکز درمانی و بهداشتی به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با این ویروس در سال گذشته با ایثار و فداکاری و به خطر انداختن جان خود کوشش فراوانی نمودند تا شرایط بیماری به شرایط حال حاضر برسد.

قطعاً با توجه به کوشش های دولت محترم و پیگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امر واردات و فراوری واکسن، بی شک همه عزیزان اذعان می کنند که استمرار شرایط فعلی طی چند ماه آینده و انجام واکسیناسیون می تواند فرصت مناسب ایمن و مطمئن را در ماه های نه چندان دور فراهم نماید.

هم اکنون 193 بیمار مشکوک به کرونا در استان یزد بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 739

به "خبرنگاران امکان اوج گیری ویروس جهش یافته در استان یزد وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امکان اوج گیری ویروس جهش یافته در استان یزد وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید