خبرنگاران سرمایه گذاری 42 میلیارد تومانی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهار

به گزارش مالزی ارزان، چابهار- خبرنگاران- مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: سرمایه گذاری 42 میلیارد تومانی توسط دولت و بخش خصوصی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهار اجرا شده و با پیشرفت 90 درصدی این پروژه بزودی به بهره برداری میرسد.

خبرنگاران سرمایه گذاری 42 میلیارد تومانی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهار

محمد شهلی بر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: مجتمع پرورش میگو در سایت رودیک در مجموع یکهزار و 500 هکتار است و پیشبینی میشود برای حدود سه هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اراضی مستعد پرورش میگوی رودیک در قسمت غربی 52 استخر و شرقی آن 235 استخر پرورش میگو طراحی شده اضافه کرد: هم اینک حدود 80 هکتار با 30 استخر آماده زیر کشت است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی اسکله آبگیری و ایستگاه پمپاژ مجتمع پرورش میگوی رودیک و سایر زیرساخت ها آماده شده و فرایند پیشرفت عملیات اجرایی نصب پمپ های ایستگاه پمپاژ سایت رودیک خوب ارزیابی می شود.

وی بیان کرد: با توجه به نصب پمپ ها، تکمیل اسکله و همچنین پیشرفت 90 درصدی پروژه مذکور و در صورت تامین اعتبار موردنیاز و پرداخت مطالبات پیمانکار، پیش بینی می شود که این پروژه در سه ماه آینده افتتاح شود.

شهلی بر با بیان اینکه در هر هکتار پرورش میگو یک اشتغال مستقیم ایجاد می شود،اضافه کرد: میگو ارزش صادراتی، ارز آوری، برگشت سریع سرمایه و بازار پسندی بالایی نسبت به سایر آبزیان دارد و طول هر دوره پرورش میگو در چابهار 85 تا 120 روز است.

به گزارش خبرنگاران، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 340

به "خبرنگاران سرمایه گذاری 42 میلیارد تومانی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری 42 میلیارد تومانی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید