مقایسه رنو سفران PE 2 با هیوندای سوناتا 2015 و کیا اپتیما GT لاین

به گزارش مالزی ارزان، اولین بار شرکت نگین خودرو نمایندگی رسمی رنو در ایران، تیپ های مختلف رنو سفران را به بازار خودروی ایران معرفی کرد. این سدان میانه با طراحی ظاهری مجذوب کننده و با پیشرانه های مختلف و امکانات متفاوت به بازار عرضه شد.در این مقاله، به مقایسه رنو سفران PE 2 با هیوندای سوناتا 2015 و کیا اپتیما GT لاین می پردازیم.

مقایسه رنو سفران PE 2 با هیوندای سوناتا 2015 و کیا اپتیما GT لاین

مقدمه ای بر مقایسه رنو سفران PE 2

رنو سفران PE 2 سدان میانه و محصول ناموفق شرکت رنو ـ نیسان در ایران است. این خودرو به علت نداشتن امکانات خودروهایی در کلاس خودش، فروش موفقی را در بازار خودروی ایران تجربه نکرد و واردات آن از سال 2016 متوقف شد. بیشتر رقبای این سدان نیمه لوکس، خودروهای کره ای و ژاپنی بوده اند. در ادامه به آنالیز دو مورد از رقبای این خودرو می پردازیم.

رنو سفران PE2 از نمای روبه رو

مقایسه رنو سفران PE 2 با هیوندای سوناتا 2015

هیوندای برند معروف و معتبر کره ای است که از سال های دور در بازار خودروی ایران با محصولات گوناگون حضور داشته است. سوناتا یکی از پرطرف دارترین محصولات هیوندای است که رقیب جدی سدان های میانه دنیا محسوب می گردد.

ازنظر طراحی ظاهری برای مقایسه رنو سفران PE.2 با هیوندای سوناتا 2015، می توان گفت که این دو خودرو شباهت بسیار زیادی با هم دارند. فرم کشیده خودرو، سقف شیب دار، چراغ های کشیده جلو و عقب، سپرهای پهن و خطوط نرم و حجم دهنده باعث شباهت زیاد این دو خودرو و نزدیکی زبان طراحی آنها است. داخل کابین سوناتا طراحی بهتری در مقایسه رنو سفران PE.2 دارد. طراحی داشبورد، نمایشگر بزرگ تر و قابل دسترس تر و فرمان 4شاخه ازجمله ویژگی های سوناتا است که در نگاه اول به چشم می آید. در کابین هر دوی این خودروها از متریال مرغوب استفاده شده است.

هیوندای سوناتا مجهز به موتوری 4 سیلندر با حجم 2.4 لیتر شده است که توان فراوری قدرت 176 اسب بخار و گشتاور 229 نیوتن متر را دارد. در سمت مقابل رنو سفران با موتور 2لیتری و 4 سیلندر، قدرتی برابر با 141 اسب بخار و حداکثر گشتاور 196 نیوتن متر را دارد. هیوندای سوناتا با شتاب 9.5 ثانیه و سرعت 208 کیلومتر بر ساعت نسبت به رنو سفران با شتاب 11.9 ثانیه و سرعت 186 کیلومتر بر ساعت، خودرویی پرشتاب تر است. مصرف سوخت هیوندای سوناتا 8 لیتر در 100 کیلومتر و رنو سفران 8.3 لیتر در 100 کیلومتر است.

هیوندای سوناتا امکاناتی نظیر کروز کنترل، سیستم پایداری متنوع، گرمکن فرمان، 4 کیسه هوا، نویگیشن و دوربین عقب را دارد که در رنو سفران تعبیه نشده است. رنو سفران دارای سقف پانوراماست اما سانروف ندارد. در طرف مقابل مقایسه رنو سفران PE.2، سوناتا هم سقف پاناروما و هم سانروف دارد. درمجموع، می توان هیوندای سوناتا را خودرویی کامل تر از رنو سفران دانست.

برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می کنیم مقایسه رنو سفران PE 2.5 با هوندا آکورد EXL و تویوتا کمری GLXرا هم مطالعه کنید.

نمای داخلی رنو سفران PE2

مقایسه رنو سفران PE 2 با کیا اپتیما GT لاین

کیا، خودروساز مطرح کره ای، یکی از بزرگ ترین خودروسازان آسیا و دنیا است که با ساخت خودروهای خوش ساخت و باکیفیت، توانسته است در بازار خودروسازی دنیا برای خودش جایگاه خوبی دست وپا کند. کیا اپتیما GT لاین زبان طراحی خاصی دارد. چراغ های جلو کشیده و کمی باریک است که با جلوپنجره مشبک نقره ای رنگ حالتی تهاجمی به کیا اپتیما بخشیده است. سپر جلو پهن و در قسمت پایین باله ای به سمت بیرون دارد که محفظه هوا را در خود جای داده است. چراغ های عقب هم حالت کشیده و روبه بالا را دارند. در صندوق حالتی 3تکه دارد و با خطوط حجم دهنده فرمی خاص به نمای عقب کیا اپتیما داده اند.

در طرف مقابل رنو سفران با چراغ های جلو و عقب کشیده و خطوط نرم و منحنی بر روی کاپوت و صندوق عقب ظاهری آرام تر از کیا اپتیما دارد. کابین داخلی کیا اپتیما مدرن تر و مجذوب کننده تر از رنو سفران طراحی شده است. فرمان 3 شاخه و نمایشگر بزرگ در کنار خطوط کرومی روی داشبورد، مشخصه های اولیه کابین داخلی است. در طرف مقابل، نمایشگر کوچک و غیرقابل دسترس رنو سفران و داشبورد بسیار ساده و مالی آن در برابر کیا اپتیما شانسی ندارد. کیا اپتیما مجهز به موتوری 4 سیلندر و با حجم 2.4 لیتر است که قدرتی برابر با 178 اسب بخار و گشتاوری معادل 229 نیوتن متر دارد.

در سمت مقابل رنو سفران PE 2 با موتور 4 سیلندر و حجم 2 لیتر توان فراوری قدرت 141 اسب بخار و گشتاور 196 نیوتن متر را دارد. شتاب رنو سفران 11.9 ثانیه و سرعت آن 186 کیلومتر بر ساعت تعریف شده است، درحالی که کیا اپتیما در مقایسه رنو سفران PE2، با شتاب 9.5 ثانیه و سرعت 208 کیلومتر بر ساعت، سدانی تندوتیز به شمار می آید. کروز کنترل، سیستم پایداری متنوع، اتوپارک، گرمکن فرمان، 7 کیسه هوا، سنسور فشار باد تایر، دوربین 360، سانروف و بسیاری امکانات دیگر از آپشن های برتر کیا اپتیما نسبت به رنو سفران است.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه کیا اپتیما جی تی لاین با خودروهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای پشتی رنو سفران PE2

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه رنو سفران PE 2 است برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت خبرنگاران آگهی های خریدوفروش رنو سفران PE2 را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1295

به "مقایسه رنو سفران PE 2 با هیوندای سوناتا 2015 و کیا اپتیما GT لاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه رنو سفران PE 2 با هیوندای سوناتا 2015 و کیا اپتیما GT لاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید