خبرنگاران سفر فرماندهان نیروی دریایی و هوایی پاکستان به قطر و عربستان

به گزارش مالزی ارزان، اسلام آباد - خبرنگاران - فرماندهان نیروی هوایی و دریایی پاکستان با انجام سفرهای جداگانه به قطر و عربستان سعودی تنها چند هفته پس از انتها بحران میان چهار کشور عربی با دوحه، درباره تعمیق همکاری های دفاعی، نظامی و امنیتی با کشورهای میزبان رایزنی کردند.

خبرنگاران سفر فرماندهان نیروی دریایی و هوایی پاکستان به قطر و عربستان

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، منابع رسمی پاکستان روز آدینه گزارش دادند: دریادار امجد خان نیازی فرمانده نیروی دریایی این کشور برای انجام بازدید رسمی وارد عربستان شد و ضمن ملاقات با همتای سعودی خود، با بعضی از مقامات ارشد ارتش و نیروی دریایی این کشور ملاقات کرد.

روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان در بیانیه ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر خبرنگاران در اسلام آباد نهاده شد، گفت: دریادار نیازی بر تعهد پاکستان برای تعمیق همکاری های نظامی با طرف سعودی به ویژه افزایش تعاملات میان نیروهای دریایی دو کشور تاکید نمود.

فرمانده نیروی دریایی پاکستان همچنین از مقر عملیاتی و فرماندهی نیروی دریایی سعودی بازدید و در جریان برنامه های آموزشی و عملیاتی این نیروها نهاده شد.

براساس این گزارش، فرمانده نیروی هوایی پاکستان نیز تنها با گذشت چند هفته از انتها بحران چهار کشور عربی عربستان، امارات، مصر و بحرین با قطر، سفر رسمی به دوحه انجام داد.

مجاهد انور خان ضمن ملاقات با غنیم بن شاهین الغانم فرمانده نیروی هوایی قطر، با تنی چند از فرمانده هان ارشد نیروهای مسلح این کشور ملاقات و درباره افزایش همکاری های دفاعی-نظامی و همچنین تبادل هیات ها میان نیروهای هوایی دو کشور گفت وگو کرد.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان هفته گذشته نیز با سفر به باکو و آنکارا، با مقام های ارشد دفاعی و نظامی جمهوری آذربایجان و ترکیه ملاقات کرد.

این سفر همزمان با بازدید مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به پاکستان و شرکت در نشست جانبه با حضور همتایان پاکستانی و آذربایجانی در اسلام آباد صورت گرفت.

پس از نمایش اخیر حاکمان سعودی در شهر العُلا و توافق کشورهای تحریم کننده قطر برای انتها اختلافات میان یکدیگر، وزیران خارجه عربستان و بحرین ماه گذشته در گفت وگوی جداگانه تلفنی با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی، تحولات پیرامون نشست اخیر سران کشورهای خلیج فارس را آنالیز کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 587

به "خبرنگاران سفر فرماندهان نیروی دریایی و هوایی پاکستان به قطر و عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفر فرماندهان نیروی دریایی و هوایی پاکستان به قطر و عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید