خبرگزاری فرانسه: آژانس تمایل ایران برای غنی سازی 60درصدی را تائید کرد

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران : خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه اظهار داشت که آژانس بین المللی انرژی اتمی تمایل ایران برای فراوری اورانیوم با غنای 60 درصد را تائید کرد.

خبرگزاری فرانسه: آژانس تمایل ایران برای غنی سازی 60درصدی را تائید کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش به نقل از ایرنا، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (سه شنبه) در گزارشی به اعضای شورای حکام گفت که ایران ما را از تصمیم خود برای غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تاسیسات غنی سازی نطنز آگاه نموده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پیشتر سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای شروع غنی سازی 60 درصد در راستای دستور رییس جمهوری گفت: مقدمات اجرایی این اقدام امشب در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز شروع می گردد.

بهروز کمالوندی درباره شروع غنی سازی 60 درصد گفت: به دستور رییس جمهوری، سازمان انرژی اتمی موظف به راه اندازی خط فراوری اورانیوم 60 درصد به مقدار مورد احتیاج در چارچوب ماده یک قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی شد.

وی اضافه نمود: به همین دلیل، بلافاصله پرسشنامه مربوط به اطلاعات طراحی DIQ تسلیم آژانس بین المللی انرژی اتمی شد و از امشب مقدمات اجرایی این کار در تأسیسات غنی سازی شروع خواهد شد و متعاقبا اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر هموطنان عزیز خواهد رسید.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این که اورانیوم غنی شده 60 درصد برای استفاده در فراوری عنصر مولیبدن جهت به کارگیری در ساخت انواع رادیوداروها می باشد، در تشریح اقداماتی که قرار است امشب شروع گردد، بیان کرد: ماشین های سانتریفیوژ IR1 جدید جایگزین ماشین های از کار افتاده خواهد شد.

به گفته کمالوندی ماشین های IR1 های جدید با تغییرات کیفی، ظرفیتی به میزان 50 درصد بیشتر نسبت به ماشین های قبلی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در این خصوص اطلاعات دقیق و تکمیلی ارائه خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 753

به "خبرگزاری فرانسه: آژانس تمایل ایران برای غنی سازی 60درصدی را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرگزاری فرانسه: آژانس تمایل ایران برای غنی سازی 60درصدی را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید