دارندگان سهام عدالت بخوانند ، سود سهام عدالت قبل از عید واریز می شود؟

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود اگر شرکت های سهام عدالت برای پرداخت سود شرکت سپرده گذاری را انتخاب کنند و اقدامات لازم را برای این فعالیت انجام دهند، سود سهامداران را تا انتها سال پرداخت می شود.

دارندگان سهام عدالت بخوانند ، سود سهام عدالت قبل از عید واریز می شود؟

اما براساس اظهارات امروز کننده مجلس این سود تا عید واریز نمی شود.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس در این خصوص گفته است: قرار بود سود سهام عدالت تا پایان سال واریز شود که به علت درگیری مجلس با بودجه، مقرر کردیم تا سه ماه ابتدایی سال آینده سود را به حساب سهامداران عدالت واریز کنند.

سود سهام عدالت پارسال در روزهای ابتدایی اسفند ماه به حساب سهامداران واریز شد و سهامداران برای سهام 532 هزار تومانی معادل 107 هزار تومان دریافت کردند. برای امسال نیز سهامداران امید داشتند که سود سهامشان را قبل از عید دریافت کنند اما این بار نیز مسئولان به وعده خود عمل نکردند.

به گفته رئیس سازمان بورس قرار بود سود سهام عدالت سهامداران در هر دو روش مستقیم و غیرمستقیم توسط شرکت سرمایه گذاری استانی واریز شود.

قطار وعده های عملی نشده مسئولان

امسال با آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه، مسئولان وعده های بسیاری از جمله کارت اعتباری سهام عدالت، وام با وثیقه سهام عدالت، حفظ ارزش سهام، آزادسازی 30 درصد سوم در بهمن و 100 درصدی در عید سال 1400 و… را به سهامداران دادند که یا عملی نشد و یا ناقص و با تاخیر چند ماهه انجام شد.

ارزش سهام عدالت نیز در ماه های اخیر سقوط کرده، سهام عدالت 532 هزار تومانی در مرداد ماه تا 21 میلیون تومانی نیز رشد کرد اما در حال حاضر حدود 10 میلیون تومان ارزش دارد.

فروش سهام عدالت نیز که انجام نمی شود و بسیاری از سهامداران حتی نتوانسته اند 30 درصد سهامشان را بفروشند، فروش سهام از اواخر مرداد ماه عملا متوقف شد.

همچنین قرار بود انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در روز 20 اسفند برگزار شود، این انتخابات ابهاماتی از جمله احتمال دولتی شدن دوباره سهام عدالت داشت که با نقدها بسیاری از سوی کنندگان مجلس و کارشناسان روبرو شد.

طبق اظهارات امروز دهقان دهنوی، سخنگوی شورای عالی بورس با توجه به طولانی شدن فرایند احراز صلاحیت کاندیدا های عضویت در هیئت مدیره این شرکت ها در مراجع ذیصلاح، مقرر شد تا با تصمیم شورای عالی بورس، برگزاری این انتخابات به تعویق بیفتد.

به گفته او مقرر شده کماکان امور مربوط به شرکت های سرمایه گذاری استانی و دیگر امور مرتبط تا پایان شهریور ماه 1400 بر عهده سازمان خصوصی سازی باشد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 709

به "دارندگان سهام عدالت بخوانند ، سود سهام عدالت قبل از عید واریز می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دارندگان سهام عدالت بخوانند ، سود سهام عدالت قبل از عید واریز می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید