دیپلماسی حناچی برای شکست کرونا در تهران

به گزارش مالزی ارزان، شهرداری تهران با تبادل تجربیات پیروز میان تهران و شهرهای عظیم جهان، راهکارهای پیروز قطع زنجیره ابتلا به کرونا را کسب می نماید

دیپلماسی حناچی برای شکست کرونا در تهران

خبرنگاران، مجید جباریی: تبادل تجربه های پیروز میان کشورهای پیشرو در کنترل کرونا، سرعت یافتن راهکارهای مؤثر و کارآمد برای مقابله با کرونا آن هم در ابرشهری همچون تهران که قرمزترین شهر کشور در میزان شیوع به کروناست را افزایش داده است. به همین خاطر، شهرداری تهران مدتی است رایزنی و تبادل تجربیات با شهرهای عظیم جهان را شروع نموده و به نتایج خوبی هم رسیده است. علاوه بر تماس مستقیم پیروز حناچی، شهردار تهران با همتایانش در آنکارا، سئول و رم، حوزه های مختلف شهرداری همچون مدیریت بحران، سازمان پسماند و سازمان آتش نشانی هم نتایج اقداماتشان را با دیگر شهرهای عظیم جهان به اشتراک گذاشته اند که یکی از آنها نشست مجازی مشترک میان مدیران گروه بین المللی جست و نجات شهری اینساراگ، سفیر اتریش و مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بود.

  • ببینید | گفت وگوی مجازی شهرداران تهران و سئول
  • مذاکره حناچی با سفیر چین | بکارگیری دستگاه بی خطرسازی پسماندهای بیمارستانی در تهران
  • تصاویر | سه شنبه بدون خودروی حناچی در روزهای کرونایی | شهردار تهران خون داد

نشست مجازی پیروز حناچی، شهردار تهران با منصور یواش، شهردار آنکارا یکی دیگر از این تبادل تجربیات بود. در این ویدئو کنفرانس، تجربه های پیروز این 2شهر عظیم به اشتراک گذاشته شد و نتایج خوبی را هم برای تهران و هم برای آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه در برداشت.

  • مقابله با کرونا از راه دیپلماسی شهری | گفت وگوی شهرداران تهران و آنکارا

در این گفت وگوی اینترنتی، پیروز حناچی از یاری های دولت ترکیه به ایران برای مقابله با کرونا و ابتکار جالب شهرداری آنکارا در جمع آوری تجارب شهرهای گوناگون جهان در وب سایتشان تشکر کرد و ضمن طرح اقدامات پیشگیرانه شهرداری تهران، بر شرایط متفاوت تهران در مبارزه با ویروس کرونا به واسطه مبارزه همزمان با ویروس تحریم تأکید کرد و خواهان طرح این موضوع در اجلاس کلانشهرهای جهان شد.

حناچی، همچنین در گفت وگوی تصویری آنلاین با سو پارک همتایش در سئول کره جنوبی که یکی از پیروز ترین کشورها در کاهش شیوع کروناست، تجارب خود را به اشتراک گذاشتند.

  • غربالگری در محله های تهران

اما انجام غربالگری و تست ابتلا به کرونا از همه افراد با هدف شناسایی مبتلایان و ناقلان این بیماری، به عنوان یکی از راهکارهای مهم در قطع زنجیره ابتلا حاصل تبادل تجربیات میان تهران و وین (پایتخت اتریش) است. نشست مجازی که میان مدیران گروه بین المللی جست و نجات شهری اینساراگ، سفیر اتریش و مدیران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار گردید، دستاوردهای مهم دیگری را هم داشته است.

صمیم مرادی روزبهانی، معاون آمادگی عملیات و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این باره به خبرنگاران گفت: این دومین نشستی بود که طی روزهای اخیر برگزار و در آن آخرین شرایط اقدامات جهانی و فعالیت های داخلی برای کنترل هرچه بیشتر کرونا به بحث گذاشته شد. در این نشست اشتفان شولتس، سفیر اتریش در ایران همکاری و تبادل تجربیات در مقابله با کرونا را ضروری دانست. او با اشاره به لزوم غربالگری و انجام تست کرونا از شهروندان اظهارکرد: غربالگری شهروندان به عنوان مهم ترین اقدام برای شناسایی اولیه افراد مبتلا به منظور پیشگیری از شیوع بیماری در محله های شهر تهران در حال اجرا است و افرادی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هستند برای انجام تست های بعدی به مراکز درمانی معرفی می شوند. همچنین اقدامات دیگری همچون لزوم استفاده افراد از ماسک، درنظرگرفتن جریمه سنگین درصورت رعایت نکردن نکات بهداشتی، یاری به مؤسسات مالی، جبران خسارت های اجتماعی و غیره را در دستور کار قرار داده اند.

از سوی دیگر مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری نیز از مکاتبات خود با سازمان های بین المللی مختلف برای دریافت تجربیات آنها در زمان شیوع ویروس کرونا خبر داده است. صدرالدین علیپور، با بیان اینکه حسب دستور شهردار تهران یکی از سازمان های درگیر در موضوع مهار ویروس است، گفت: بعد از اتفاقاتی که در چین افتاد با مکاتباتی که با سازمان بهداشت جهانی، شهردار ووهان و سفیر چین داشتم سعی کردم از تجربیات آنها استفاده کنم و حتی دستورات سختگیرانه تری را از ابتدا پیاده کردیم. به طور مثال، به عنوان نخستین شهر تمام خطوط پردازش و تفکیک پسماند را تعطیل و کارگران را با پرداخت حقوق مرخص کردیم. در خصوص پاکبانان هم با ارسال دستورالعمل به مناطق 22گانه بر بحث حفاظت فردی مثل تهیه ماسک و دستکش تأکید کردیم. محل های اسکان کارگری را نیز روزانه بعضاً دوبار ضدعفونی می کنیم. در نهایت دلیل صحت ادعای ما مبنی بر رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی می تواند این باشد که با وجود همه گیری ویروس، هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا نداشتیم. او همچنین خاطرنشان کرد که طبق تجربیات جهانی، مردم نیز باید همکاری بیشتری داشته باشند. بر همین اساس علیپور درخواست کرد که خبرنگارانان با استفاده کمتر از وسایل یکبارمصرف، پسماند کمتری فراوری نموده و همچنین آب و مایعات را داخل پسماند قرار ندهند تا شیرابه فراوری نشود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 162

به "دیپلماسی حناچی برای شکست کرونا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماسی حناچی برای شکست کرونا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید