روسیه، آمریکا را تهدید کرد

به گزارش مالزی ارزان، خبرنگاران : ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو درآینده ای نزدیک به تحریم های آمریکا از جمله اخراج 10 دیپلمات روس و محدودسازی توانایی روسیه برای پرداخت دیون دولتی، پاسخ متقابل خواهد داد.

روسیه، آمریکا را تهدید کرد

به گزارش به نقل از مهر، ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه اظهار داشت که برای مجازات روسیه به بهانه مداخله ادعایی این کشور در انتخابات 2020 آمریکا، حمله سایبری، تهدید و ارعاب اوکراین و سایر اقدامات بدخواهانه مسکو طیف گسترده ای از تحریم ها را علیه روسیه وضع کند.

رویترز گزارش داد، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این تصمیم خصمانه مقامات واشنگتن در یک نشست خبری اظهار داشت که مسکو در آینده ای نزدیک به تحریم های ایالات متحده که شامل اخراج 10 دیپلمات روس و محدود ساختن توانائیهای روسیه برای پرداخت دیون دولتی می گردد، پاسخ متقابل خواهد داد.

زاخاروا در این باره گفت: سفیر ایالات متحده در روسیه هم اکنون در [محل] وزارت خارجه ماست. من این را قبلاً به ندرت گفته ام، اما حالا می توانم بگویم: این دیداری خوش آیند برای سفیر آمریکا نخواهد بود.

لازم به ذکر است، اوایل روز پنج شنبه شبکه سی بی اس نیوز در گزارشی اظهار داشت که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه 30 نهاد و 10 فرد روسی تحریم هایی را اعمال کند.

گفته می گردد که مبنای اتخاذ این تصمیم از سوی دولت آمریکا ادعاهایی در خصوص دست داشتن روسیه در جاسوسی از سیستم های توربین های بادی ایالات متحده و همچنین دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 بوده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 798

به "روسیه، آمریکا را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه، آمریکا را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید