رولزرویس اسپکتر؛ اولین مدل الکتریکی رولزرویس

به گزارش مالزی ارزان، رولزرویس با رونمایی از یک مدل نو، اولین خودروساز بسیار لوکسی شد که یک مدل الکتریکی در محصولاتش دارد. نام این ماشین اسپکتر است و از سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

رولزرویس اسپکتر؛ اولین مدل الکتریکی رولزرویس

اسپکتر فرم کوپه دارد و دو در بزرگش رو به عقب باز می گردد. ظاهر ماشین شبیه به مدل ریس (Wraith) کارخانه است که دوازده سیلندر بود و تولیدش سال گذشته متوقف شد.

پیش بینی می گردد قیمت پایه رولزرویس اسپکتر 400 هزار دلار باشد

جلوی ماشین نسبت به مدل های دیگر کارخانه فرق دارد. جلوپنجره ورودی هوا ندارد و در عوض با 22 چراغ ال ائی دی نورانی می گردد. چراغ ها هم دو تکه شده که بخش پایین هنگامی که خاموش باشد سیاه رنگ است.

اولین مدل الکتریکی رولزرویس بر روی پلتفرمی ساخته شده که ماشین های بنزینی کارخانه با آن ساخته می گردد. باتری ها در کف ماشین گذاشته شده و وزن 700 کیلویی اش باعث فرمان گیری بهتر ماشین شده است.

Rolls-Royce Spectre

رولزرویس می گوید که انتظار دارد ماشین با هر بار شارژ بتواند تا 520 کیلومتر حرکت کند. قدرت موتور 576 اسب بخار و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش 4/5ثانیه است.

اتاق ماشین شبیه مدل های دیگر رولزرویس است. از جمله امکانات نو، نورانی کردن درها است. با سفارش مشتری، هزاران لامپ ال ائی دی در روکش درها گذاشته می گردد که آسمانی پر ستاره را شبیه سازی می نماید. قبلا این امکان تنها برای سقف ماشین قابل سفارش بود.

رولزرویس بعلاوه با اسپکتر، نسل نوی از نمایشگر و سیستم ارتباط با راننده را معرفی نموده که به مرور در مدل های دیگر کارخانه هم نصب خواهد شد.

رقابت خودروسازان بسیار لوکس در بازار ماشین های الکتریکی به زودی بسیار داغ خواهد شد. به زودی پس از رولزرویس، بنتلی، فراری و آستون مارتین مدل های الکتریکی خود را به بازار عرضه می نمایند. خودروسازان دیگر مانند کادیلاک هم با ساخت ماشین های بسیار گران الکتریکی چشمی به این بازار دارند.

رولزرویس اسپکتر

قیمت رولزرویس اسپکتر هنوز اعلام نشده اما پیش بینی می گردد مقرون به صرفه ترین مدل حدود 400 هزار دلار باشد. رولزرویس اعلام نموده که همه مدل هایش از سال 2030 به بعد الکتریکی خواهد بود.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 2 آبان 1401 بروزرسانی: 2 آبان 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1346

به "رولزرویس اسپکتر؛ اولین مدل الکتریکی رولزرویس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رولزرویس اسپکتر؛ اولین مدل الکتریکی رولزرویس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید