زنده گیری یک قلاده پلنگ ماده در کیاسر

به گزارش مالزی ارزان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست مازندران اقدام به زنده گیری یک قلاده پلنگ ماده در پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه کردند.

زنده گیری یک قلاده پلنگ ماده در کیاسر

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: صبح امروز پنجشنبه 22آبان تماس های مردمی و نیز محیط بانان اداره پارک ملی کیاسر، مبنی بر وجود یک قلاده پلنگ در حالی که زمینگیر و قادر به حرکت نبود، در منطقه صخره ای جنگلی روستای بندبن واقع در پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه گزارش شد.

ربیعی، با بیان اینکه مشکل این حیوان تا کنون معین نشده است اضافه کرد: پس از اطلاع از این موضوع، با اعزام دامپزشک متخصص و کارشناسان اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان به منطقه، اقدام به زنده گیری، آنالیز و معاینه اولیه در محل نموده و برای ادامه درمان به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال یافت.

رییس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران توضیح داد: این پلنگ 5ساله، ماده و بالغ بوده و با آنالیز اولیه صورت گرفته، آثار ضرب و جرح عمدی ناشی از مداخله انسانی مانند اصابت گلوله یا صدمات ناشی از تله در حیوان مشاهده نگردید.

ربیعی گفت: شناسایی دلیل اصلی این موضوع توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست اداره کیاسر در دست آنالیز بوده و متعاقبا به اطلاع دوستداران حیات وحش خواهد رسید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 507

به "زنده گیری یک قلاده پلنگ ماده در کیاسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنده گیری یک قلاده پلنگ ماده در کیاسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید