سایه سنگین کووید 19 بر انتخابات پارلمانی هلند

به گزارش مالزی ارزان، رای گیری سه روزه در انتخابات پارلمانی هلند امروز (دوشنبه) شروع شد؛ انتخاباتی که به عنوان رفراندومی درخصوص نحوه مدیریت دولت در زمینه مبارزه با پاندمی ویروس کرونا تلقی می گردد.

سایه سنگین کووید 19 بر انتخابات پارلمانی هلند

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، به شدت انتظار می رود که مارک روته، نخست وزیر هلند و یکی از رهبران حرفه ای اروپا حمایت کافی برای تضمین چهارمین دوره حکومتش را به دست آورد.

چهار نظرسنجی منتشر شده در این هفته نشان دادند که حزب محافظه کار روته موسوم به حزب مردم برای آزادی و دموکراسی (VVD) 21 الی 26 درصد آرا را به دست می آورد در حالی که نزدیک ترین رقیبش یعنی حزب راست افراطی هلند موسوم به حزب برای آزادی به رهبری گرت ویلدرز که اپوزیسیون پارلمانی را رهبری می نماید، 11 الی 16 درصد آرا را به دست می آورد.

با توجه به ممنوعیت گردهمایی های عمومی، کمپین انتخاباتی بر یک سری مناظرات تلویزیونی متمرکز بود که در جریان آنها روته وجهه خود به عنوان فردی آرام در زمان بحران را حفظ کرد.

اما میزان ابتلا به ویروس کرونا در هلند در ماه های اخیر به بالاترین سرعت خود رسیده و موسسه ملی بهداشت نسبت به هرگونه کاهش سریع محدودیت ها و تعطیلی ها هشدار داده است.

پلیس هلند روز یکشنبه هزاران معترض را که در لاهه برای اعتراض به تعطیلی ها و منع رفت و آمدها تجمع نموده بودند، متفرق کرد.

حدود 13 میلیون رای دهنده واجد شرایط شرکت در این انتخابات هستند تا نمایندگان خود را از ده ها حزب شرکت نماینده در این انتخابات برای پارلمانی که 150 کرسی دارد، برگزینند. انتظار می رود نخستین نظرسنجی پس از انتخابات روز چهارشنبه منتشر گردد.

احزاب عظیم از جمله حزب کارگر، سبز و دموکرات ها با حزب راست میانه دموکرات مسیحی ها برای صندلی سوم رقابت می نمایند. دو یا سه حزب از این احزاب احتمالا به ائتلاف جدید تحت رهبری حزب VVD خواهند پیوست.

با توجه به ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر و منع رفت و آمدهای شبانه، مدت زمان رای گیری سه روز شده تا به تضمین حفظ فاصله گذاری اجتماعی در پایگاه های رای گیری یاری کند.

تنها افرادی که به منظور شرکت در انتخابات بیرون از خانه های خود هستند از منع رفت و آمد که از ساعت 21 شروع می گردد، استثنا هستند.

روته 54 ساله از سال 2010 میلادی نخست وزیر هلند بوده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 714

به "سایه سنگین کووید 19 بر انتخابات پارلمانی هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه سنگین کووید 19 بر انتخابات پارلمانی هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید