سرانه مصرف شیر باید 5 برابر افزایش یابد

به گزارش مالزی ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس انجمن تغذیه ایران، سرانه پایین مصرف شیر و لبنیات در کشورمان را نگران کننده دانست.

سرانه مصرف شیر باید 5 برابر افزایش یابد

به گزارش خبرنگاران، آقای جلال الدین میرزای رزاز، با اشاره به شرایط نگران کننده مصرف شیر و لبنیات در کشور، گفت: فرایند اصلاحی سرانه مصرف شیر که در سال های گذشته شروع شده و به حدود 90 تا 100 کیلوگرم در سال رسیده بود، متأسفانه در دو سال گذشته به دلیل مسائل اقتصادی و افزایش قیمت شیر، فرایند نزولی پیدا کرد. به طوری که در حال حاضر به حدود 60 تا 70 کیلو در سال رسیده، در حالی که سرانه مصرف شیر در کشور های پیشرفته حدود 350 کیلوگرم است.

به گفته میرزای رزاز، یکی از عوامل مخرب در ترویج مصرف شیر حملات و هجمه هایی است که از خارج و داخل کشور به صنایع غدایی ایران می شود، پیشرفت های چشمگیر در حوزه صنایع غذایی کشور به خصوص در دهه های گذشته توانسته کشور را به نام یکی از صاحبان این صنعت به خصوص در حوزه شیر و لبنیات در منطقه و دنیا مطرح کند.

وی با اشاره به راه حل های عملی برای اصلاح مصرف شیر در ایران، اضافه کرد: سیاست گذاران حوزه غذا و تغذیه برای جلوگیری از آسیب های جدی به سلامت جامعه باید وارد شوند و گنجاندن شیر در سبد های حمایتی غذایی برای اقشار آسیب پذیر ضروری است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 899

به "سرانه مصرف شیر باید 5 برابر افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه مصرف شیر باید 5 برابر افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید