شعار گردشگری استان سمنان در سال 1401 انتخاب شد

به گزارش مالزی ارزان، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، شعار گردشگری استان سمنان در سال 1401 انتخاب شد.

شعار گردشگری استان سمنان در سال 1401 انتخاب شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: استان سمنان مهد تاریخ و عرفان به عنوان شعار گردشگری استان در سال تازه براساس انتخاب کمیته داخلی اداره کل از بین پیشنهادات عمومی مردمی انتخاب شد.

امیر کرم زاده اضافه نمود: این شعار با هدف معرفی و برندسازی استان سمنان به عنوان مقصد سفر انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: این استان دارای بیش از 900 اثر تاریخی ثبت شده در لیست ملی و آثاری از 63 هزار سال پیش تا به امروز است.

کرم زاده مساجد تاریخی، کاروانسراها، تپه ها، قلعه های تاریخی و آثار تاریخی متنوع و متعدد را از ظرفیت های مهم تاریخی و گردشگری استان بیان نمود و اضافه نمود: استان سمنان مهد عرفای شناخته شده و بزرگی چون شیخ ابوالحسن خرقانی، بایزید بسطامی، شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی و شیخ محمود مزدقانی است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت های مهم و متنوع استان سمنان در حوزه های گردشگری، صنایع دستی و تاریخی در نظر است هر ساله شعار تازهی برای معرفی ظرفیت های استان اعلام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، تنوع آب و هوایی، خوراک و پوشاک، لبنیات، قومیت ها، اقلیم های متفاوت، گویش ها و لهجه ها، منطقه ها حفاظت شده را از جمله ظرفیت ها و ویژگی های استان بیان نمود و اضافه نمود: این استان زیستگاه گونه های نادر جانوری از جمله یوزپلنگ آسیایی، گورخر آسیایی و زاغ بور است.

کرم زاده گفت: صنایع دستی نیز از جاذبه های استان سمنان است و بیش چهار هزار و 500 هنرمند در بیش از 52 رشته صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1238

به "شعار گردشگری استان سمنان در سال 1401 انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعار گردشگری استان سمنان در سال 1401 انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید