شیوع مجدد کووید، 19 در ترکیه با افزایش 5 برابری ابتلا به دلتا کرونا

به گزارش مالزی ارزان، مقام های بخش بهداشتی ترکیه از افزایش نگران کننده تعداد بیماران مبتلا به کرونا بویژه سویه دلتا طی دو هفته گذشته همزمان با تعدادش معکوس بازگشایی مدارس خبر دادند.

شیوع مجدد کووید، 19 در ترکیه با افزایش 5 برابری ابتلا به دلتا کرونا

بهترین تجربه سفر را با قیمت تور لحظه آخری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقام های بخش بهداشتی ترکیه از افزایش نگران کننده تعداد بیماران مبتلا به کرونا طی دو هفته گذشته اطلاع دادند.

به گزارش وبگاه دووار یکی از مقام های بخش بهداشتی، درمانی ترکیه روز دوشنبه در این باره گفت که تعداد مبتلایان به کرونا تا پنج برابر افزایش یافته است و تقریباً همه بیماران از نوع دلتا کرونا رنج می برند. این مقام ترکیه ای گفت که، علت اصلی افزایش مبتلایان ، تردید در واکسن زدن در میان اقشاری از جامعه ترکیه است.

این مقام ترکیه ای اضافه کرد: در 15 روز گذشته تعداد مبتلایان سه تا پنج برابر افزایش یافته است. بیماران با علائم سبک آغاز و علائم میانه و شدید رسیدند. متأسفانه ما می توانیم همه موارد خود را به اسم نوع دلتا ارزیابی کنیم. خطر عفونت آنها در مقایسه با انواع دیگر بیشتر است و بعلاوه سطح حفاظتی واکسن های غیرفعال کمی پایین مانده است.

به گفته این کارشناس، بزرگترین علت افزایش موارد ابتلا عدم وجود واکسیناسیون در اقشار مردم و بعلاوه اعتماد بیش از حد در افراد واکسینه شده است. اگر می خواهیم از فرزندانمان محافظت کنیم. دومین اقدامی که برای حفاظت از بچه ها باید انجام گردد هم تداوم اقدامات حفاظتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله گذاری و امور بهداشتی است.

به گفته این مقام بخش بهداشت و درمان ترکیه، بیماران مسن بالای 65 سال که دو دز از واکسن دریافت نموده اند هم بیمار شده و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

به گزارش این منبع خبری، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه در حالی است که مدارس در این کشور در ششم سپتامبر بازگشایی می شوند و این خود باعث شلوغی شدید هم در کلاس ها و هم در اتوبوس ها می گردد.

وزارت بهداشت ترکیه در شبانه روز گذشته از مرگ 255 نفر و ابتلای 17332 نفر دیگر به کرونا اطلاع داد.

شیوع کرونا در آمریکا هم نگران کننده شده به طوریکه تسریع شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در ایالات متحده، موارد بستری بیماران مبتلا به این ویروس در آمریکا را برای اولین بار در امسال میلادیبه بیش از 100 هزار نفر رساند (جزئیات بیشتر).

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 971

به "شیوع مجدد کووید، 19 در ترکیه با افزایش 5 برابری ابتلا به دلتا کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع مجدد کووید، 19 در ترکیه با افزایش 5 برابری ابتلا به دلتا کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید