فرانسه در پی ساخت نیروگاه هسته ای نسل نو

به گزارش مالزی ارزان، دولت فرانسه در بحبوحه تشدید بحران انرژی لایحه ای را برای تسریع ساخت نیروگاه های هسته ای نو ارائه می کند.

فرانسه در پی ساخت نیروگاه هسته ای نسل نو

در شرایطی که بحث عمومی در مورد جایگاه انرژی هسته ای در فرانسه آغاز می شود، دولت روز چهارشنبه لایحه خود را برای تسریع ساخت راکتور های تازه هسته ای ارائه می کند.

در حالی که نیاز به برق افزایش می یابد تا کشور امکان پیدا کند خود را از انرژی های فسیلی خلاص کند، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از ساخت شش راکتور ایی پی آر EPR نسل تازه با گزینه ای برای اضافه کردن هشت راکتور دیگر همراه با توسعه موازی انرژی های تتازهپذیر، خورشیدی و بادی دریایی نخست حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انیس پنیه-روناشر، وزیر انرژی فرانسه در نیروگاه شینون گفت: اگر می خواهیم استقلال انرژی داشته باشیم و همزمان به اهداف آب و هوایی خود برسیم، باید انرژی های فسیلی را با انرژی هایی با کربن پایین جایگزین کنیم. انرژی هسته ای در حال حاضر کمترین مقدار کربن را در بین همه راهکار هایی دارد که ما در اختیار داریم.

راکتور های تازه ایی پی آر تأسیسات نیروگاه های هسته ای موجود نصب خواهند شد.

هدف از لایحه ای که روز چهارشنبه ارائه می شود، صرفه جویی در زمان با ساده کردن رویه های اداری است: به عنوان مثال تأسیسات موجود از مجوز شهرسازی معاف خواهند بود، زیرا کنترل انطباق از طریق سرویس های دولت تضمین شده است و کار بر روی ساختمان هایی که برای دریافت مواد رادیواکتیو در نظر گرفته نشده اند را می توان قبل از به انتها رسیدن تحقیقات عمومی انجام داد.

امانوئل مکرون بدین ترتیب می تواند نخستین سنگ بنای آن را پیش از انتها دوره اش در سال 2027 بگذارد هر چند راه اندازی نخستین راکتور ایی پی آر تا قبل از سال 2035 حتی تا افق 2037 نمی تواند صورت بگیرد.

فرانسه که برای تولید برق خود تا حدود هفتاد درصد به انرژی هسته ای وابسته است، سال 2015 تصمیم گرفته بود تا با بستن 14 راکتور از 58 راکتور خود، منابع تأمین انرژی خود را متنوع کند، اما موضعش اواخر سال 2021 تغییر کرد که از سوی رئیس جمهور اعلام شد.

خبرنگاران بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1350

به "فرانسه در پی ساخت نیروگاه هسته ای نسل نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه در پی ساخت نیروگاه هسته ای نسل نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید