قیمت خودرو چه می گردد؟ ، کوچ سرمایه ها از خودرو به سمت بورس

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران، گشایش درهای واحدهای صنفی و ادامه فعالیت های مالی و همچنین شروع به کار نمایشگاه داران خودرو باعث شد که قیمت های خودرو در یک هفته گذشته با نوسان همراه گردد. در این رابطه چندی پیش رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت در شرایط فعلی به دلیل افزایش قیمت دلار و به دنبال آن افزایش نرخ دستمزد قیمت خودرو نیز بلافاصله در بازار بین 10 تا 12 درصد گران شد. این در حالی است که این روزها کارشناسان خودرویی در این آشفته بازار خودرو تاکید دارند که مردم برای خرید خودرو عجله نداشته باشند.

قیمت خودرو چه می گردد؟ ، کوچ سرمایه ها از خودرو به سمت بورس

در همین زمینه یک کارشناس خودرویی درباره شرایط بازار خودرو به خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی قیمت خودرو در بازار بر اساس عرضه و تقاضا معین نمی گردد، قیمت خودرو هیجانی و توسط دلال ها اعمال و مدیریت می گردد. بازار خودرو فعلا فرایند سرمایه گذاری را به خود گرفته است.

امیرحسین کاکایی اضافه نمود: با توجه به رشد شاخص بورس فعلا بخشی از سرمایه های مردم به دلیل سودهی به بازار سهام وارد شده است. با توجه به میزان معاملات اخیر در بورس روزانه میلیاردها تومان به جمع نقدینگی کشور اضافه می گردد. فعلا شرایط اقتصاد تصویر روشنی ندارد و درآمد ارزی کشور نیز به شدت پایین است.

او اظهار کرد: آنچه از شرایط بازار سایر کشورها و تجارت خارجی کشور به چشم می خورد این است که درآمد ارزی کشور به شدت کم خواهد شد. ارزش ریال نیز افت می نماید و بنابراین قیمت کالاها گران خواهد شد.

فروش خودرو به دلیل شرایط جذاب بورس

کاکایی با اشاره به میزان خرید و فروش خودرو در بازار گفت: در شرایط فعلی به دلیل جذابیت بالا در بورس بخشی از مردم خودروهای خود را برای فروش گذاشته اند، چرا که آنها نیز بر این باورند که بازدهی در بورس بیشتر از بازار خودرو است. بنابراین در یک ماه آینده سرمایه های بخشی از مردم از بازار خودرو به سمت بورس کوچ می نماید.

او در ادامه به قیمت خودرو در هفته اول ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: قیمت خودرو در یک هفته آینده هیجانی گران نخواهد شد اما قیمت خودرو در یک ماه آینده به تدریج فرایند افزایشی خواهد داشت. معتقدیم چنانچه افراد قصد خرید خودرو دارند با مشورت بیشتری خودرو مورد نظرخود را انتخاب نمایند؛ چرا که این روزها قیمت خودروها بسیار متفاوت و با ارقام غیرواقعی اطلاع رسانی می گردد.

کاکایی گفت: فعلا قیمت خودرو در کف قرار گرفته است. یعنی با توجه به پیش بینی افزایش 40 درصدی نرخ تورم باید منتظر نوسان قیمت خودروها در نیمه نخست سال باشیم.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 190

به "قیمت خودرو چه می گردد؟ ، کوچ سرمایه ها از خودرو به سمت بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو چه می گردد؟ ، کوچ سرمایه ها از خودرو به سمت بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید