بازسازی خانه فخری در بافت تاریخی شهر بوشهر

به گزارش مالزی ارزان، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، بازسازی خانه فخری در بافت تاریخی شهر بوشهر صورت می گیرد.

بازسازی خانه فخری در بافت تاریخی شهر بوشهر

اسماعیل سجادی منش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اظهار کرد: پس از بازدیدی که به همراه معاون میراث فرهنگی استان از خانه فخری داشتیم، با آنالیز و ارزیابی کارشناسی، تعیین شد که یکی از بناهای با ارزش این پهنه بوده که از لحاظ استکحام بنا شرایط مطلوبی ندارد و به همین دلیل بازسازی آن در دستور کار نهاده شد.

وی توضیح داد: در جریان عملیات اجرایی بازسازی این بنا کار سبک سازی سقف، اندودبرداری، تعمیر کلاف های فرسوده، ایزوگام سقف، گچ کاری داخل اتاق ها، کف سازی و تاسیسات برقی انجام خواهد شد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، برآورد هزینه ما برای بازسازی این خانه 6 میلیارد ریال بوده که با تامین اعتبار لازم پروژه فعال شده است.

سجادی منش تاکید نمود: کوشش می کنیم با پیگیری و برنامه ریزی لازم، احیای عمارت ها و بناهای ارزشمند بافت تاریخی در کمترین زمان ممکن انجام گردد، چرا که معتقدیم احیای بافت یعنی احیای فرهنگ، سنن، آیین و رسوم مردمان این نقطه که می تواند با رونق گردشگری در این محدوده به اشتغال استان نیز یاری می گردد. خانه فخری متعلق به شهید سلامت، جهانبخش فخری بوده که در حال حاضر خانواده این شهید در آن سکونت دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1314

به "بازسازی خانه فخری در بافت تاریخی شهر بوشهر" امتیاز دهید

2 کاربر به "بازسازی خانه فخری در بافت تاریخی شهر بوشهر" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه فخری در بافت تاریخی شهر بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید