نظام مهندسی و میراث فرهنگی گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش مالزی ارزان، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی نظام مهندسی گلستان، این تفاهم نامه در راستای استفاده از ظرفیت های گوناگون در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی و با توجه به مزیت پیشتاز حوزه صنعت ساختمان در بحث توسعه و ایجاد زمینه های اشتغال به امضای دو طرف رسیده است.

نظام مهندسی و میراث فرهنگی گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در حاشیه نشست مشترک بین مدیران دو نهاد گفت: با آغاز همکاری رسمی بین نظام مهندسی ساختمان و حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان، حمایت از پروژه های خاص گردشگری در منطقه از سوی سازمان، همکاری در تشکیل دفتر نوسازی ساختمان های بافت تاریخی برای حمایت از بهسازی و مرمت آن بافت از سوی این سازمان در دستور کار قرار می گیرد.

سید مجتبی موسوی با اشاره به ضرورت استفاده متقابل از ظرفیت های فنی اضافه کرد: فعالسازی کمیته مشترک سیما و منظر شهری، تشکیل گروه های نظارتی برای نظارت بر پروژه های میراث فرهنگی و گردشگری از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

وی بر آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در راستای استفاده از ظرفیت های فنی، تخصصی مهندسان در ترویج الگوهای معماری ایرانی اسلامی تاکید کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز بعد از امضای تفاهم نامه همکاری، گفت: با اجرایی شدن مفاد این تفاهم نامه شاهد رخدادهای خوبی در بخش بهسازی میراث فرهنگی و توسعه گردشگری خواهیم بود.

ابراهیم کریمی با بیان زمینه های مشترک همکاری بین حوزه مهندسی ساختمان و اداره متبوع خود اظهار کرد: معرفی و مساعدت در واگذاری ساختمان های ثبت شده و دارای ارزش فرهنگی، معماری به سازمان نظام مهندسی ساختمان، اولویت ارائه تسهیلات و صدور مجوزات تاسیسات گردشگری در استان و خدمات رسانی در بخش رفاهی به مهندسان، همکاری در تهیه اقلام تبلیغاتی مشترک و نیز تشکیل بانک مصالح بومی در ساختمان از اولویت های مهم این همکاری است.

عضو هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان اضافه کرد: برای اجرایی شدن این تفاهم نامه کارگروه های تخصصی مشترک تشکیل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 42

به "نظام مهندسی و میراث فرهنگی گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظام مهندسی و میراث فرهنگی گلستان تفاهم نامه همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید