واکنش سازمان لیگ به فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس ، جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟

به گزارش مالزی ارزان، سرپرست کمیته جابجایی سازمان لیگ فوتبال می گوید دروازه بان ملی پوش پرسپولیس می تواند بر اساس آیین نامه قراردادش را با سرخ پوشان فسخ کند اما کمیته تعیین شرایط در ادامه این اقدام را آنالیز می نماید تا تعیین گردد که او حق فسخ یک طرفه قراردادش را داشته یا خیر.

واکنش سازمان لیگ به فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس ، جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟

به گزارش خبرنگاران، علیرضا بیرانوند، دروازه بان ملی پوش پرسپولیس پس از خاتمه فصل 02-1401 درخواست فسخ یک طرفه قراردادش را به سازمان لیگ ارائه نموده که به همین دلیل، این سازمان با ارسال نوتیس (اخطار) به باشگاه پرسپولیس آن ها را از این ماجرا باخبر نموده است.

فرشید طاهری، سرپرست کمیته جابجایی سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا بیرانوند می تواند قراردادش را با پرسپولیس فسخ کند؟ اظهار کرد: سازمان لیگ طبق آیین نامه جابجایی به ماهیت فسخ ورود نمی نماید. یک بازیکن یا مربی وقتی برای فسخ قرارداد اقدام کند، ما فسخ او را ثبت می کنیم ولی عواقب آن بر عهده خود فرد است.

او اضافه کرد: کمیته مشخص شرایط موضوع فسخ قرارداد را آنالیز می نماید و تشخیص می دهد که بازیکن یا مربی ای که اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد نموده، حق این کار را داشته است یا خیر.

سرپرست کمیته جابجایی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بیرانوند می تواند قراردادش را فسخ کند؟ گفت: خود بازیکن باید اقدام به فسخ یک طرفه قرارداد کند که تا به امروز این اتفاق رخ نداده است. علت آن هم حضور نداشتن بیرانوند در ایران است. وکیل بازیکن حق فسخ قرارداد را ندارد و خود بازیکن، شخصا باید برای فسخ قرارداد به سازمان لیگ مراجعه کند.

درباره این موضوع یک کارشناس حقوقی گفت که هر بازیکنی می تواند قراردادش را یک طرفه فسخ کند اما اینکه آیا این فسخ موجه است یا غیر موجه، موضوعی است که با توجه به مفاد قرارداد و قوانین باید از سوی کمیته شرایط آنالیز گردد. البته رسیدگی کمیته شرایط به این موضوع هم منوط به این است که یکی از طرفین (باشگاه یا بازیکن) طرح شکایت کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1450

به "واکنش سازمان لیگ به فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس ، جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان لیگ به فسخ قرارداد بیرانوند با پرسپولیس ، جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید