پیامدهای مثبت حضور حداکثری

به گزارش مالزی ارزان، خوشبختانه رفتار مردم طی 42سال گذشته نشان داده ملت ایران نسبت به معین سرنوشت خود حساس بوده و به همین دلیل در این سال ها مشارکت چشمگیری را از سوی آنها شاهد بوده ایم. علت چنین مشارکتی آگاهی مردم نسبت به آینده خودشان است. در انتخابات گوناگونی که در چهار دهه گذشته در کشور برگزار شده، اقشار مختلف مردم حضور داشتند و چنین حضوری، این پیام مهم را دارد که ملت نسبت به نظام خود وفادار و همچنین نسبت به آینده کشور امیدوار است. این حضور حاکی از ارزش و اهمیتی است که مردم نسبت به مشارکت خود در امور کشور قائلند. یقینا مشارکت فعال در انتخابات احساس مسؤولیت جمعی را افزایش می دهد.

پیامدهای مثبت حضور حداکثری

احساس مسؤولیت جمعی یعنی مردم نسبت به انتخاب خود احساس وظیفه و تکلیف می کنند. مردمی که مشارکت گسترده در عرصه های مهمی مثل انتخابات داشته باشند طبعا نسبت به سرنوشت کشور و جامعه احساس مسؤولیت می کنند و در انتخاب خود دقت لازم را به کار خواهندبرد تا افراد شایسته و کارآمد را برگزینند. انتخابات حق مردم است و قطعا این حضور در انتخابات آگاهانه است و انتخاب مردم نیز دقیق خواهد بود. گذشته از این با توجه به حضور اقشار مختلف در عرصه انتخابات، رفتار قشر سالخورده می تواند بر رفتار جوانان و رای اولی ها بسیار موثر باشد.

در حال حاضر به لحاظ سنی ایران جزو کشورهای جوان محسوب می شود. وجود چنین سرمایه ای باعث می شود نیروهای جوان با توجه به داشتن انگیزه لازم و در صورت داشتن فرصت و انتخاب مردم با حضور خود در عرصه های مختلف سیاسی،اقتصادی و اجتماعی زمینه را برای رفع بسیاری از مسائل و معضلات کشور فراهم کنند.

مشارکت بالای مردم در عرصه های مختلف و همچنین انتخاب افراد صالح و شایسته کشور را در مقابل تهدیدات مختلف داخلی و خارجی مقاوم و مستحکم خواهدکرد. از سویی دیگر برگزاری انتخابات با مشارکت حداکثری نقش مهمی در ناکامی توطئه های دشمنان علیه ملت ایران خواهدداشت. گسترش مشارکت و حضور گسترده مردم در انتخابات اهمیت دارد چرا که شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوق های رأی می تواند تهدیدهای دشمنان را بی اثر کرده و آنها را نا امید کند. مردم ایران می دانند یکی از مهم ترین اقدامات برای پیشبرد مسائل کشور و پیگیری اهداف انقلاب و نظام انقلابی حضور حداکثری آنها در عرصه انتخابات است. مردم با حضور گسترده خود در انتخابات باعث نقش آفرینی بیشتر خود در عرصه اداره کشور خواهندشد.

بیژن نوباوه کننده پیشین مجلس / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 702

به "پیامدهای مثبت حضور حداکثری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامدهای مثبت حضور حداکثری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید