کتابفروش ها هم در نمایشگاه مجازی شرکت می نمایند

به گزارش مالزی ارزان، محمدرضا نیازمند، مدیر اپلیکیشن قاصدک در تبادل نظر با خبرنگاران در فارس، درباره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در استان فارس، گفت: برای نخستین بار است که نمایشگاه کتاب غیرحضوری در سطح استان فارس برگزار می گردد و مدت زمان برگزاری آن از شانزدهم تا بیست وسوم مهرماه است.

کتابفروش ها هم در نمایشگاه مجازی شرکت می نمایند

وی اضافه کرد: مبدا کتاب ها، ناشران و کتابفروشان سراسر کشور هستند و مقصد آنها ساکنان استان فارس است؛ به عبارت دیگر، کاربرانی که در استان فارس سکونت دارند، می توانند به صورت آنلاین در این نمایشگاه حضور پیدا نمایند. گفتنی است کتاب ها با تخفیف ده تا سی درصد به فروش می رسد و تمامی کتاب ها چاپی و فیزیکی است.

نیازمند گفت: ضمن اینکه فرصتی که ما برای ثبت نام ناشران و کتابفروشی ها قرار دادیم، تا انتهای نخستین هفته مهرماه تمدید شد و خوشبختانه استقبال خوبی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به شرایط حضور ناشران در این نمایشگاه گفت: یکی از شرایط حضور ناشران در این نمایشگاه این است که باید در اپلیکیشن قاصدک حضور داشته باشند و بعد وارد پنل نمایشگاهی خود شوند. حدودا 120 هزار اسم کتاب در قاصدک موجود بود و پیش بینی می گردد که حدود 150 هزار اسم کتاب در فضای نمایشگاهی از ناشران مختلف بارگزاری گردد. این نخستین بار است که کتابفروشی ها امکان حضور در نمایشگاه را پیدا نموده اند.

به گفته نیازمند، در حاشیه نمایشگاه هم دوره های آموزشی در زمینه های تندخوانی یا افزایش تقویت حافظه و طراحی نرم افزاری برگزار می گردد.

بعلاوه معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم درباره نمایشگاه یادشده به خبرنگار خبرنگاران در فارس، گفت: با رایزنی های انجام گرفته بسیاری از ناشران مطرح و کتابفروشی های شناخته شده در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و علاقه مندان به یار مهربان از تخفیف تا 30درصد بهای کتاب بهره مند می شوند.

مهدی امیدبخش البته اعلام نمود که این نمایشگاه مجازی بهمنزله نمایشگاه بزرگ کتاب استان فارس نیست و با وجود کاهش ابتلا به کووید 19 و فرایند واکسیناسیون همگانی کرونا امیدواریم بتوانیم شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب استان فارس را به رسم سال های اخیر مهیا کنیم.

وی بعلاوه به استقبال کتابفروشی های استان از نمایشگاه مجازی کتاب اشاره نمود و اضافه کرد: این رویداد بر اساس استانداردهایی که در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به کار گرفته شد، برگزار می گردد و کوشش می کنیم از تجربه های کسب شده در برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران استفاده کنیم.

یادآور می گردد: نمایشگاه مجازی کتابی که به همت موسسه قاصدک مهر ترتیب یافته است، همزمان با رویدادهای گرامیداشت یادروز حافظ شروع به کار می نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1028

به "کتابفروش ها هم در نمایشگاه مجازی شرکت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابفروش ها هم در نمایشگاه مجازی شرکت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید