کتیرا؛ گزینه ای برای تقویت روده و تسکین درد کلیه

به گزارش مالزی ارزان، صدا و سیما/ به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی؛ آقای محسن پویان گفت: کتیرا با نام ای دیگر گون، گون کتیرا، حلوسیا و کثیرا، گیاهی است که در گیاه درمانی از صمغ آن که از ساقه گیاه گون به دست می آید استفاده می گردد و دو نوع آن به نام کتیرای زرد و کتیرای سفید در بازار وجود دارد.

کتیرا؛ گزینه ای برای تقویت روده و تسکین درد کلیه

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که در خصوص طبیعت صمغ گیاه کتیرا در طب گیاهی اتفاق نظر وجود ندارد و بعضی آن را معتدل و مرطوب و بعضی دیگر آن را سرد و خشک می دانند، اضافه کرد: کتیرا خاصیت نرم کنندگی دارد و برای درمان سرفه مفید است، معده را تقویت می نماید و برای درد چشم و ورم ملتحمه کاربرد دارد.

آقای پویان گفت: مصرف کتیرا با شیر بز برای بند آوردن خونریزی از سینه و سایر اعضا مفید است، برای درمان سرفه، خشونت سینه و حلق، ناراحتی های ریوی و گرفتگی صدا مورد استفاده دارد.

وی با اشاره به این که مصرف کتیرا برای تقویت روده و تسکین درد کلیه مفید است، یادآور شد: مخلوط آن با مغز بادام شیرین، نشاسته و شکر چاق کننده است، استفاده از آن به صورت ژل برای سلامت مو مفید می باشد، در صنایع دارویی، پارچه بافی، شیرینی سازی کاربرد دارد و در استعمال خارجی برای درمان سوختگی ها از آن استفاده می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 821

به "کتیرا؛ گزینه ای برای تقویت روده و تسکین درد کلیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتیرا؛ گزینه ای برای تقویت روده و تسکین درد کلیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید