طرز تهیه شیرینی مربایی (آلمانی) با مرباهای میکس لند

به گزارش مالزی ارزان، شیرینی مربایی که به شیرینی خشک آلمانی یا شیرینی مشهدی هم معروف است، ترکیه ای ها به آن قرابیه مارمالادی می گویند و در بعضی جاها هم به شیرینی شاه پسند معروف است از جمله قدیمی ترین است. این شیرینی عید با ماندگاری بالا را با مواد مختلف مزه دار می نمایند: از پودر پسته و شکلات آب شده گرفته تا مغز بادام و مارمالاد و مرباهای مختلف. اما طرز تهیه شیرینی آلمانی بازاری چگونه است؟ آیا می دانید برای درست کردن شیرینی مشهدی از چه مواد اولیه ای و چه نوع مربایی استفاده می گردد؟ در این مقاله از می توانید با طرز تهیه شیرینی مشهدی بازاری یا همان شیرینی آلمانی مربایی به سبک قنادی ها برای پذیرایی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص آموزش شیرینی مشهدی خانگی پاسخ خواهیم داد. با همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی مربایی (آلمانی) با مرباهای میکس لند

طرز تهیه شیرینی مربایی (شیرینی مشهدی)

مدت زمان آماده سازی مواد: 20 دقیقه

مدت زمان پخت شیرینی مشهدی: 15 دقیقه

مواد لازم برای طرز تهیه شیرینی مشهدی یا مربایی

  • مربا میکس لند هر طعمی که می پسندید: 50 گرم
  • کره: 200 گرم
  • پودر قند: 70 گرم
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • وانیل شکری: 1/4 قاشق چای خوری
  • شیر: 2 قاشق غذاخوری
  • آرد نول (الک شده): 300 گرم
  • شکلات شیری (خرد شده): 150 گرم
  • شکلات تلخ (خرد شده): 150 گرم
  • نوتلا: 50 گرم
  • گل محمدی (پودر شده): به میزان لازم
  • مغز پسته (پودر شده): به میزان لازم
  • شربت قوام آمده

مراحل طرز تهیه شیرینی مشهدی به روش آلمانی

شیرینی مربایی یکی از انواع شیرینی های محبوب با ماندگاری بالا است که در مناسبت های مختلف، به ویژه مهمانی های عید نوروز پخته و سرو می گردد. این شیرینی خوشمزه را می توانید با انواع مارمالاد و مربا از جمله مرباهای میکس لند درست کنید.

برای خرید می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید. بعلاوه انواع مربا میکس لند با طعم های مختلف مثل ، ، ، و … را می توانید به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای خریداری نموده، در جشنواره میکس لند شرکت کنید و جوایز نفیسی را برنده شوید.

در انتهای این مطلب شرایط شرکت در جشنواره را برای شما توضیح می دهیم. برای تهیه این شیرینی خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول؛ درست کردن شربت شیرینی مشهدی

برای درست کردن شیرینی آلمانی یا مشهدی عید بهتر است ابتدا شربت آن را آماده کنید. برای تهیه شربت قوام آمده و غلیظ شیرینی آلمانی عید ابتدا 6 پیمانه شکر نرم و الک شده را به همراه 3 لیوان آب، 1/8 قاشق چایخوری جوهر لیمو و 8 دانه هل سبز در یک قابلمه بریزید، روی شعله ملایم گاز قرار دهید و آرام هم بزنید تا شربت قوام پیدا کنید.

وقتی که شربت کمی قوام پیدا کرد 2 لیوان گلاب به شربت اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید. گلاب نباید زیاد روی حرارت بماند چون عطر و بویش را از دست می دهد. بعد از 2 الی سه دقیقه شربت را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید در دمای اتاق سرد گردد.

برای خرید ،و عرقیات گیاهی مثل می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله دوم؛ گرم کردن فر

برای درست کردن شیرینی مشهدی فانتزی برای پذیرایی یا عید نوروز ابتدا باید فر را آماده کنید. فر را روی درجه 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. حالا مواد شیرینی مربایی را آماده کنید.

مرحله سوم؛ ترکیب کردن کره و پودر قند

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی آلمانی مربایی باید 200 گرم کره که در دمای اتاق نرم شده را به همراه 70 گرم پودر قند با هم در یک ظرف بریزید و هم بزنید. بهتر است این کار را با همزن برقی انجام دهید تا یک مایه لطیف و یکدست به دست بیاورید.

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن تخم مرغ و وانیل با سایر مواد

در مرحله چهارم از آموزش شیرینی مشهدی باید یک عدد تخم مرغ و وانیل شکری را هم به مواد فوق اضافه کنید و کمی دیگر هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند. ، و را می توانید از فروشگاه های به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن شربت به مواد شیرینی مربایی

در این مرحله از درست کردن شیرینی مشهدی خانگی باید شربت یا همان شهد به دست آمده را به همراه شیر به مایه بالا اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

برای خرید انواع می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله ششم؛ اضافه کردن آرد به مواد شیرینی مشهدی

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی مشهدی به سبک قنادی وقتی که تمام مواد با هم یکدست شدند آرد را کم کم به مایه اضافه دهید و همزمان با اضافه کردن مرتب هم بزنید تا آرد گوله نگردد.

انواع را می توانید به روش حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله هفتم؛ استراحت دادن به خمیر شیرینی مربایی

در این مرحله از پخت شیرینی مشهدی مربایی شما یک خمیر به دست می آورید که باید کمی به آن استراحت بدهید. روی ظرف خمیر را خوب با سلفون بپوشانید و خمیر را به مدت 1 ساعت در یخچال نگهدارید تا خمیر به اصطلاح برسد.

مرحله هشتم؛ چرخ کردن خمیر شیرینی آلمانی

در این مرحله از طرز درست کردن شیرینی آلمانی یا مشهدی احتیاج به چرخ گوشت دارید چون رد کردن خمیر از چرخ گوشت آن را نرم تر می نماید. پس خمیر شیرینی را چرخ کنید.

مرحله نهم؛ قالب زدن شیرینی آلمانی یا مشهدی

بعد از چرخ کردن خمیر شیرینی در این مرحله از آموزش شیرینی مشهدی خانگی، خمیر را میان دو کاغذ روغنی روی سطح کارتان قرار دهید و با وردنه خمیر را باز کنید. ضخامت خمیر باید بین 3 الی 4 میلی متر باشد حواس تان باشد که خمیر را خیلی نازک نکنید. حالا با قالب شیرینی آلمانی به شکل گل و ستاره و قلب یا هر قالب دیگری که دوست دارید خمیر را قالب بزنید.

مرحله دهم؛ قرار دادن شیرینی مشهدی خانگی در فر

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی آلمانی برای عید قالب ها را در سینی فر بچینید (سینی فر را چرب نکنید) و با قالب های کوچک تر وسط خمیرها را دوباره قالب بزنید تا جا برای ریختن مربای میکس لند روی شیرینی ها باز گردد. از آن جایی که خمیرهایی که وسط شان حفره دارد زودتر می پزند بهتر است آن ها را در یک سینی جداگانه بچینید. تعداد خمیرها باید زوج باشد.

مرحله یازدهم؛ خارج کردن شیرینی مربایی از سینی فر

در این مرحله از درست کردن شیرینی مشهدی بازاری باید هر تعداد سینی فر که دارید را به مدت 12 الی 15 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. وقتی روی شیرینی ها طلایی شد، آماده شده اند.

هر کدام از سینی ها را که زودتر آماده شد از فر در بیاورید و اجازه دهید در دمای اتاق خنک شوند. وقتی که شیرینی ها حسابی خنک شدند آن ها را با کاردک و به آرامی از سینی فر جدا کنید.

طریقه ریختن شکلات و مربا روی شیرینی مربایی

مرحله اول: شکلات را بن ماری کنید

برای درست کردن شکلاتی که می خواهید روی شیرینی مشهدی بازاری بریزید تا ظاهر مدرن تری به شیرینی بدهید باید شکلات ها را به آب کنید. به این ترتیب شیرینی آلمانی کاکائویی خواهید داشت.

برای این کار در یک قابلمه یا کتری آب را جوش بیاورید و شکلات ها را در یک ظرف روحی یا ظرفی که در برابر حرارت مقاوم باشد، بریزید. وقتی آب داخل قابلمه جوش آمد ظرف شکلات را بالای بخار آب نگه دارید تا شکلات ها با بخار آب شوند.

مطمئن شوید که بخار آب وارد ظرف شکلات نمی گردد به همین دلیل بهتر است میزان ظرفی که شکلات ها را در آن ریخته اید به گونه ای باشد که کاملا دهانه قابلمه آب را بپوشاند. شکلات سفید و شکلات تلخ را در ظرف های جداگانه آب کنید. انواع را می توانید از فروشگاه های به روش اینترنتی، حضوری یا تلفنی، بخرید.

مرحله دوم: مربای میکس لند را اضافه کنید

حالا به ترتیب یک شیرینی بدون حفره را روی سطح کارتان بگذارید. مربای مورد علاقه تان و نوتلا خانگی یا کارخانه ای را به ترتیب در قیف بریزید و روی تمام سطح شیرینی ها بریزید و سپس با دقت یک شیرینی حفره دار را روی لایه مربا یا مارمالاد بگذارید.

می توانید نیمی از شیرینی ها را با نوتلا و نیمی دیگر را با مربای میکس لند پر کنید. شکلات شیری و تلخ آب شده را روی شیرینی خشک آلمانی یا مشهدی بریزید و روی شیرینی ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، گل محمدی، کنجد بو داده یا هر چیز دیگری که دوست دارید تزیین کنید.

شیرینی مشهدی علیرغم اینکه یک شیرینی خشک است اما باید بافت نرمی داشته باشد. علت خشک شدن شیرینی مشهدی یا هر شیرینی دیگری می توانید یکی از این سه علت باشد: کم بودن روغن، هم زدن بیش از حد مایه شیرینی و اضافه کردن بیش از حد مایعاتی مثل آب یا شیر به آن و البته گاهی هم دمای بالای فر.

و انواع با طعم های مختلف را می توانید از فروشگاه های بخرید.

مرباهای خوشمزه و متنوع میکس لند

مرباهای میکس لند تهیه شده با مواد اولیه باکیفیت، یکی از برترین گزینه ها برای درست کردن انواع دسر و شیرینی و کیک های مربایی مختلف هستند. این مربا ها را در طعم های مختلف و در بسته بندی های بزرگ و کوچک، به راحتی می توانید از فروشگاه های زنجیره ای و هایپر مارکت ها بخرید.

کیفیت و ماندگاری بالای مرباهای میکس لند

اگر می خواهید در کنار وعده صبحانه یا در تهیه کیک و شیرینی هایتان از مرباهای متنوع و خوشمزه با رنگ های مجذوب کننده و اشتهابرانگیز بهره ببرید، میکس لند طیف وسیعی از مرباها را فراوری نموده و به دست مصرف کنندگان می رساند. بنابراین شما هم با خیال راحت می توانید از مرباهای باکیفیت بهره ببرید.

ترکیبات مرباهای میکس لند شامل میوه های مختلف مثل انجیر، هویج، توت فرنگی، بالنگ، تمشک گل سرخ، به، انجیر، پرتقال و زردآلو، به همراه شکر، اسید سیتریک و آب است. مرباهای میکس لند صد در صد طبیعی بوده و فاقد مواد نگهدارنده هستند. تاریخ انقضای مرباهای میکس لند هم 24 ماه بعد از فراوری است.

جشنواره مربای میکس لند

در جشنواره بزرگ مربای میکس لند، با خرید محصولات میکس لند از فروشگاه های در سراسر ایران، برنده پنج جایزه 500 میلیون ریالی از شوید.

جوایز:

5 جایزه 50 میلیون تومانی

نحوه برنده شدن در جشنواره میکس لند

شرایط جشنواره به توضیح ذیل است:

بازه زمانی جشنواره:

آغاز: 01 خرداد 1402

انتها: 31 خرداد 1402

شرایط شرکت:

خرید هر یک از محصولات میکس لند = 1 شانس برای شرکت در قرعه کشی

و اعلام شماره تلفن همراه به صندوقدار فروشگاه جهت ثبت در قرعه کشی

شیوه های خرید:

مراجعه حضوری به یکی از شعب در سراسر کشور

منبع: افق کوروش
انتشار: 4 خرداد 1402 بروزرسانی: 4 خرداد 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1438

به "طرز تهیه شیرینی مربایی (آلمانی) با مرباهای میکس لند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی مربایی (آلمانی) با مرباهای میکس لند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید