کد QR مخفی در تلفن های همراه آیفون، عکس

به گزارش مالزی ارزان، دیجیاتو نوشت: اپل با این کد متوجه می گردد که تأمین کنندگانش چه تعداد پوشش شیشه ای ساخته اند و چه تعداد از آن ها به عنوان واحدهای معیوب دور انداخته شده اند.

کد QR مخفی در تلفن های همراه آیفون، عکس

اپل از سال 2020 کدهای QR بسیار ریز و میکروسکوپی را روی گوشی های آیفون خود استفاده نموده است که احتمالاً تا به امروز هیچ کس از آن ها خبر نداشته است. ظاهراً این کدها به غول سازنده آیفون یاری می نماید تا بتواند هزینه های فراوری خود را کنترل کند.

در درون جت شخصی 61 میلیون دلاری مایکل جردن چه خبر است؟/ عکس

جنگنده نسل ششم ژاپنی 123.5 میلیون دلار بودجه می گیرد!/ عکس

اگر آیفون خود را باز کنید، روی اجزای داخلی آن احتمالاً کدهای QR زیادی مشاهده خواهید کرد. این کدها به اپل یاری می نماید تا جزئیات بیشتری در خصوص منشاء این اجزا پیدا کند. اکنون وب سایت اینفورمیشن در گزارش نوی شرح داده که حتی روی نمایشگر گوشی های آیفون کدهای بسیار ریزی وجود دارد که در مراحل مختلف ساخت روی شیشه آن ها حک می گردد.

طبق این گزارش، غول کوپرتینویی از سال 2020 این سیستم را پیاده سازی نموده است که به این شرکت یاری می نماید تا نقص های خط فراوری خود را ردیابی و کاهش دهد. در ادامه گزارش گفته شده که این کدهای QR به مقدار یک دانه شن هستند و به همین علت فقط با تجهیزات خاصی می توان آن ها را مشاهده کرد.

این کد به فرآیند فراوری آیفون چه یاریی می نماید؟

اما این کدها دقیقاً چگونه به اپل یاری می نمایند؟ به طور خلاصه، اپل با یاری این کدها متوجه می گردد که تأمین نمایندگان چینی اش، یعنی Lens Technology و Biel Crystal دقیقا چه تعداد پوشش شیشه ای ساخته اند و چه تعداد از آن ها به عنوان واحدهای معیوب دور انداخته شده اند. در بعضی از مدل ها مانند آیفون 12، کد QR درست بالای اسپیکر جلوی دستگاه قرار گرفته است، در حالی که در مدل های نو این کد روی قاب مشکی لبه پایین صفحه با لیزر حک شده است.

اینفورمیشن بعلاوه اشاره نموده که توسعه این نوع از کدها برای اپل بسیار سخت بوده است. در واقع حک کردن آن ها با یاری لیزر روی شیشه باعث ضعیف شدن نمایشگر دستگاه می گردد. به همین علت در تست های سقوط دستگاه، ترک های شیشه تقریباً همواره در جایی ایجاد می شوند که این کد QR قرار گرفته است. به همین علت مهندسان اپل مجبور شده اند تا از تکنیک های نوی با استفاده از لنزهای میکروسکوپی استفاده نمایند.

منتها نتیجه استفاده از این کدها برای اپل کاملاً مثبت بوده است؛ زیرا از زمان معرفی آن ها، از بین هر 10 قطعه، فقط 1 واحد دور ریخته شده است، در حالی که این اندازه در گذشته 3 قطعه بوده است. در نتیجه، این کدهای QR به اپل یاری نموده تا صدها میلیون دلار در سال پس انداز کند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1484

به "کد QR مخفی در تلفن های همراه آیفون، عکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "کد QR مخفی در تلفن های همراه آیفون، عکس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کد QR مخفی در تلفن های همراه آیفون، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید