گردشگری؛ صادرات نامریی

به گزارش مالزی ارزان، گردشگری به عنوان صادرات نامرئی است که حتی در شرایط تحریم می تواند ارزآوری بالایی به کشور داشته باشد.

گردشگری؛ صادرات نامریی

علی یارمحمدیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان گفت:

رشد مالی در ایران وابسته به نفت است؛ به همین علت اقتصاد غیراشتغال زا در کشور به وجود آمده و به همین علت زمانی که رشد مالی رخ می دهد، نمی تواند بیکاری را برطرف کند.

حمایت از توریستی حمایت از کالا و خدمات ایرانی است؛ زیرا افرادی که وارد ایران می شوند برای رفاه و سرگرمی خود هزینه می نمایند که در اقتصاد به این موضوع صادرات کالا و خدمات نامریی گفته می گردد.

یارمحمدیان اضافه نمود:

صنعت توریستی می تواند به صادرات کالاها و خدمات منجر گردد. برای مثال در سال 2014 در ایران حدود 3.1 میلیارد دلار صادرات نامریی داشته ایم. البته واردات نامریی هم داشتیم که متاسفانه پنج برابر این مبلغ بوده است.

ایشان در ادامه گفت:

توجه به صنعت توریستی جزیی از بخش های اقتصاد است که اگر به آن توجه گردد باعث رشد مالی به وسیله صنعت توریسم و بعلاوه منجر به افزایش اشتغال و حل مشکل بیکاری می گردد.

وی با بیان اینکه صنعت توریستی وابسته به نیروی کار است، گفت:

به ازای هر شش توریست و هر 25 توریست داخلی یک شغل ایجاد می گردد که نشان دهنده اهمیت توریستدی در کشور است.

یارمحمدیان اضافه نمود:

سازمان یونسکو، اصفهان را به عنوان 10 شهر مجذوب کننده تاریخی برای جذب توریستان معرفی نموده است و به همین منظور شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان در ادامه رسالت مالی و اجتماعی خود سعی دارد نمایشگاهی برگزار کند در زمینه صنعت توریستی که بتواند نقطه عطفی برای توسعه این صنعت و افزایش توریستان در ایران باشد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1162

به "گردشگری؛ صادرات نامریی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری؛ صادرات نامریی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید