یک میلیون نفر فقط در یک ماه بیکار شدند

به گزارش مالزی ارزان، کانادا همه مشاغل غیرضروری، مدارس، دانشگاه ها و مراکز گردشگری و غیرضروری را تعطیل کرده است.

یک میلیون نفر فقط در یک ماه بیکار شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران،همه گیری ویروس کرونا منجر به ثبت رکورد جدیدی بیکاری در کانادا شده است. دولت این کشور تنها در ماه گذشته میلادی یک میلیون تقاضای بهره مندی از تسهیلات بیکاری دریافت کرده است.

نرخ بیکاری در این کشور اکنون به 7.8 رسیده است. کانادا با هدف کنترل کرونا تمامی مشاغل غیرضروری را تعطیل کرده و از همه مردم کشور خواسته در خانه بمانند.

این بزرگ ترین آمار ثبت بیکاری ظرف یک ماه از شروع ثبت چنین داده هایی در کانادا است که از 44 سال پیش (1976) شروع شده است.

بنا بر داده شمار دانشگاه جانز هاپکینز که به طور لحظه ای آمارهای مربوط به همه گیری کرونا را منتشر می کند کانادا تا دیروز 19770 مبتلا به ویروس کرونا شناسایی کرده است و 461 نفر هم در این کشور جان خود را به علت بیماری کووید 19 از دست داده اند.

این در حالی است که تورنتو، پرجمعیت ترین شهر این کشور، در همسایگی ایالت نیویورک آمریکا قرار گرفته است که اصلی ترین کانون شیوع کرونا است و آمار قربانیان آن روز پنجشنبه به بیش از 5 هزار نفر رسید.

یک روز پیش از انتشار این آمار، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به شهروندان کشورش هشدار داده بود که باید خود را برای بدترین روز کرونا به لحاظ آماری آماده کنند.

وی در کنفرانس خبری روزانه خود با اشاره به آمار بیکاری بی سابقه گفت: اوج عمودی این آمارها شگفت آور نیست. ما همه می دانستیم که در حال ورود به دوران سختی هستیم. دیگران در سایر کشورها هم در پی این همه گیری جهانی مشکلاتی مشابه را تجربه می کنند.

آمارهای کانادا چه می گویند؟

بنا بر آمارهایی که وزارت کار کانادا ثبت کرده طی ماه مارس گذشته یک میلیون و 11 هزار نفر به علت قرنطینه ملی کار خود را از دست داده اند.

این حجم بیکاری منجر شده که نرخ بیکاری در کانادا ظرف فقط یک ماه 2.2 درصد افزایش یابد و به 7.8 درصد صعود کند.

در ماه فوریه و پیش از شروع محدودیت های کرونا در کانادا، نرخ بیکاری در این کشور 5.6 درصد بود.

اگر چه در حال حاضر، کانادا با حدود 20 هزار مبتلا تنها شاهد مرگ 461 نفر بر اثر علل مرتبط با بیماری کووید 19 بوده است اما مدل های آماری پیش بینی کرده اند که ممکن است تا پایان اپیدمی کرونا، رقمی میان 11 تا 22 هزار کانادایی قربانی کووید 19 شوند و حدود یک تا دو میلیون نفر از مردم این کشور هم به ویروس کرونا مبتلا شوند.

البته مقام های بهداشتی کانادا می گویند این مدل ها بر اساس آمارهای چند ماه گذشته در چین، ایتالیا، اسپانیا و آمریکا تهیه شده و با ورود آمارهای جدید و اخیر ممکن است تغییر کند.

بانک مرکزی کانادا با پایین آوردن نرخ بهره تلاش کرده از وخامت رکود اقتصادی بکاهد و هم زمان دولت کانادا بزرگ ترین بودجه کمکی تاریخ خود را برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا اقدام کرده است.

انتهای پیام/4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 143

به "یک میلیون نفر فقط در یک ماه بیکار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون نفر فقط در یک ماه بیکار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید