6 توصیه قندی و 6 توصیه نمکی

به گزارش مالزی ارزان، بسیاری از افراد تمایل به تغییر ذایقه و سبک غذا خوردن شان دارند و میل به سالم غذا خوردن در آنها دیده می گردد اما نمی دانند از کجا باید آغاز نمایند و بی خبرند از این که حذف یا اضافه کردن چه نوع ماده غذایی در رژیم روزانه شان سودمند است. نتایج یکی از تازه ترین تحقیقاتی که در مجله معتبر پزشکی BMJ به چاپ رسیده، نشان می دهد که کاهش مصرف

6 توصیه قندی و 6 توصیه نمکی

6 توصیه قندی و 6 توصیه نمکی

بسیاری از افراد تمایل به تغییر ذایقه و سبک غذا خوردن شان دارند و میل به سالم غذا خوردن در آنها دیده می گردد اما نمی دانند از کجا باید آغاز نمایند و بی خبرند از این که حذف یا اضافه کردن چه نوع ماده غذایی در رژیم روزانه شان سودمند است. نتایج یکی از تازه ترین تحقیقاتی که در مجله معتبر پزشکی BMJ به چاپ رسیده، نشان می دهد که کاهش مصرف سدیم که به اندازه زیادی در نمک خوراکی یافت می گردد می تواند 25 تا 30 درصد خطرات مربوط به بیماری های قلبی را کم کند. از طرف دیگر، دکتر راشل جانسون، متخصص تغذیه به افراد توصیه می نماید که اگر به شیرینی ها علاقه مندند، بهتر است خوراکی هایی با قند طبیعی (آن هم به صورت کنترل شده) را انتخاب نمایند و از خوردن موادغذایی حاوی قند مصنوعی بالا بپرهیزند.دکتر جانسون می گوید: خانم ها حق دارند روزانه تنها 100 کالری شان را از طریق قند و شکر کسب نمایند که این اندازه چیزی حدود 6 قاشق چای خوری است و حق خوردن خوراکی هایی با افزودنی های شیرین برای مردان 150 کالری یا 9 قاشق چای خوری است. ضمناً، یادتان باشد که قند موجود در خوراکی های طبیعی مثل میوه ها یا سبزیجات شیرینی مثل هویج، جزو قندهای مضر به تعداد نمی فرایند. حالا اگر با خواندن این چند جمله متحول شده اید و دل تان می خواهد از همین امروز مصرف قند، شکر و نمک را کاهش دهید، این چند توصیه نمکی و قندی را به خاطر بسپارید:

6 توصیه نمکی

* نمک را به غذاهایی که در طعم شان تاثیری ندارد، اضافه نکنید. این به صورت یک قانون برایتان دربیاید که به غذاهایی مثل ماکارونی، شلغم یا سیب زمینی در حال جوشیدن نمک اضافه نکنید چون شما که در هر صورت بعد از جوشیدن و هنگام خوردن هم به این گونه موادغذایی نمک اضافه می کنید، پس چه بهتر که نمک را از یک مرحله پخت تان حذف کنید.

* نمک، آخرین افزودنی به غذایتان باشد. خانم های زیادی هستند که هنگام پخت غذا، تمام مواد اولیه و ادویه جات را به یکباره درون ظرف می ریزند و تا انتهای زمان پخت چند بار غذایشان را می چشند تا کم و کسری هایش را به آن اضافه نمایند. توصیه ما به این خانم ها و البته تمام آشپزها این است که نمک را به اسم آخرین افزودنی و درست بعد از خاموش کردن شعله زیر غذا به آن اضافه نمایند زیرا نمک خاصیتی دارد که در طول زمان پخت شوری اش کمی از بین می رود اما ضررش باقی می ماند و اگر شما از اول پخت آن را به غذایتان اضافه کنید مجبور به افزودن چند باره آن تا زمان اتمام پخت می شوید.

* از خوراکی ها به جای نمک بهره ببرید. برای خوردن یک عدد تخم مرغ به جای نمک از نصف قوطی کبریت پنیر بهره ببرید یا اگر داخل ساندویچ تان خیارشور می گذارید، دیگر به افزودن نمک فکر نکنید. درضمن، فلفل دلمه ای و قارچ تازه جایگزین های مناسبی برای این ماده غذایی پرنمک است.

* میوه ها بدون افزودنی خوش مزه ترند. باور کنید که خوردن خیار، آلو، پرتقال یا هر میوه دیگری بدون نمک، هم خاصیت بیشتری دارد و هم لذت چشیدن طعم های طبیعی را برای شما بیشتر می نماید.

* از خوردن مواد غذایی نمک اندود تا حد امکان خودداری کنید. ماهی های شور و دودی، تن های ماهی، انواع سس ها، چیپس، پفک، خیارشور و سایر خوراکی هایی که نمک فراوانی دارند را از سبد خریدتان حذف کنید.

* برای باز کردن یخ موادغذایی فریز شده تان از نمک استفاده نکنید. به جای انجام دادن این عادت غلط می توانید موادغذایی یخ زده تان را چند ساعت زودتر از زمان پخت از فریزر خارج کنید تا به آرامی یخ آن باز گردد.

6 توصیه قندی

* به جای قند و شکر، چای تان را با کشمش، توت یا انجیر خشک بنوشید.

* میوه ها برترین دسر هستند. بسیاری از افراد، عادت به خوردن دسرهای شیرین بعد از غذای اصلی شان دارند. شما می توانید به جای یک لیوان بستنی یا یک ظرف ژله پر از شکر، یک عدد سیب یا تکه ای از نارگیل میل کنید. تازه این طوری تنوع دسرتان هم بیشتر است و شما می توانید در هر وعده از میوه های مختلف بهره ببرید. دسرهای مرکب از میوه های مختلف هم بسیار خوش مزه اند و هم مغذی تر.

* مصرف آب میوه های آماده را کاهش دهید. به جای این کار، شبی نیم ساعت وقت بگذارید و برای خود و سایر افراد خانواده تان از طریق دستگاه های خانگی آب طالبی، هویج یا پرتقال بگیرید.

* به جای استفاده از کافی میکس های بسته ای، یک قاشق غذاخوری نسکافه را با نصف لیوان شیر و نصف لیوان آب جوش مخلوط کنید و به اندازه خیلی کمی شکر به آن بیفزایید.

* اگر عاشق کیک و شیرینی هستید، طرز تهیه چند نوع از آنها را یاد بگیرید تا بتوانید در منزل و با شکر کمتری تهیه شان کنید. شما حتی می توانید به جای شکر، از کشمش یا توت خشک پودر شده در این کیک و شیرینی ها بهره ببرید.

* اندازهی هلو، پرتقال، کیوی یا حتی سیب را قطعه قطعه نموده و به ماست اضافه کنید. این مخلوط ماست و میوه می تواند جایگزین مناسبی برای بیسکوییت و آب میوه عصرانه تان باشد.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 993

به "6 توصیه قندی و 6 توصیه نمکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 توصیه قندی و 6 توصیه نمکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید