9 توصیه طلایی به خانم ها در دوران قاعدگی

به گزارش مالزی ارزان، سلامت خبرنگاران : دوران قاعدگی از دوران مهم در زندگی خانم هاست.

9 توصیه طلایی به خانم ها در دوران قاعدگی

تغذیه در دوران قاعدگی خانم ها بسیار اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگاران، می خواهیم چند غذای مناسب برای خانم ها معرفی کنیم که درد را برایتان تحمل پذیر کند. البته غذاهایی هم هست که نباید بخورید به همین علت آنها را هم معرفی کردیم.

1- کربوهیدرات های پیچیده میل کنید

میوه، سبزیجات و غذاهای کامل همواره دوستانتان هستند، مخصوصا در دوران قاعدگی،قند موجود در میوه ها می تواند هوس به غذاهای شیرین در این دوره را کنترل کند. در این دوره سعی کنید غذاهایی چون زردآلو، پرتقال، آلو، گلابی، خیار، ذرت و هویج به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

2- کافئین ننوشید

قطع کردن مصرف کافئین می تواند به کاهش التهاب یاری و معده تحریک پذیر را آرام کند. کافئین می تواند اسید معده را افزایش دهد و این اصلا برای معده ای که همین حالا هم تحریک پذیر است مناسب نیست.

3- غذاهای سرشار از کلسیم میل کنید

خانم ها روزانه به 1200 میلی گرم کلسیم احتیاج دارند. بعضی منابع سالم کلسیم عبارتند از کلم، بروکلی، ماست و شیر.

4- بیش از حد نمک نخورید

اگرچه نمک برای سلامت ضروری است، اما اگر در مصرفش زیاده روی کنید التهاب و تجمع آب در بدن افزایش می یابد. برنامه غذایی روزانه باید حاوی 2300 میلی گرم و یا یک قاشق چای خوری نمک باشد. برترین روش برای کنترل نمک دریافتی، پرهیز از فست فود ها و غذاهای فرآوری شده است. بیشتر این غذاها حدود دو تا چهار برابر بیشتر از احتیاج روزانه تان در خود نمک دارند.

5- شکلات تلخ میل کنید

شکلات دوست دارید؟ هیچ مسئله ای نیست. در طول دوران قاعدگی روزانه یک قطعه شکلات تلخ (با میزان کاکائو 60 درصد یا بیشتر) می تواند به کاهش هوس غذایی یاری کند. همچنین شکلات تلخ آنتی اکسیدان های مفیدی دارد که به تقویت سروتونین یاری می نماید. سروتونین خلق و خو را بهبود می دهد.

6- آب را نادیده نگیرید

این مورد شاید برعکس به نظر بیاید، اما بیشتر آب خوردن به بدن یاری می نماید آبی که در خود حفظ نموده را آزاد کند، در نتیجه التهاب کاهش پیدا می نماید. بدن از ترس اینکه آب کافی به آن نرسد در خود آب جمع می نماید. پس اگر چیزی را که می خواهد به آن بدهید، بدن نیز آبی که در خود جمع نموده رها می نماید.

7- غذاهای سرشار از منیزیم میل کنید

غذاهای سرشار از منیزیم مانند لوبیاها، موز، بادام زمینی، و پوست سیب زمینی می توانند التهاب را در دوران قاعدگی کاهش دهند.

8- ویتامین ها را از قلم نیاندازید

اضافه کردن غذاهای حاوی ویتامین به برنامه غذایی مخصوصا در دوران قاعدگی بسیار مهم است. ویتامین E می تواند به از بین بردن علائم سندرم پیش از قاعدگی یاری کند. ویتامین E را می توانید در شاهدانه، و زرده تخم مرغ پیدا کنید. ویتامین B6 می تواند به التیام التهاب و بهبود خلق و خو یاری کند. B6 را در سیب زمینی، موز و غلات پیدا کنید. در نهایت ویتامین C و زینک به سلامت تخمدان و دستگاه تناسلی خانم ها یاری می نمایند. ویتامین C را می توانید در گریپ فروت، لیمو ودر کل در مرکبات پیدا کنید، زینک را نیز می توانید در تخم کدو حلوایی و کدو تنبل پیدا کنید.

9- کمی هم غذاهایی که دوست دارید بخورید

قبل از اینکه از جای خود بپرید و به سراغ غذاهای پنیر دار و ماکارونی بروید، اجازه دهید شرح دهم: در این دوره تنها چیزی که می تواند باعث آرامش خیلی از خانم ها گردد همین تنقلات و غذاهای پرکالری است، پس باید مراقب باشیم دچار پرخوری نشویم اما در کنارش خود را محروم هم نسازیم. خوردن پروتئین فاقد چربی و فیبر می تواند به ثبات قند خون یاری کند، در نتیجه جلوی پرخوری ها را بگیرد.

منبع: رکنا
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1139

به "9 توصیه طلایی به خانم ها در دوران قاعدگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 توصیه طلایی به خانم ها در دوران قاعدگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید