آنجلینا جولی تابلوی چرچیل را حراج می نماید

به گزارش مالزی ارزان، آنجلینا جولی فعال حقوق بشر و ستاره 45 ساله سینمای هالیوود تابلویی را که وینستون چرچیل نخست وزیر اسبق انگلیس زمان حضور در مراکش برای یاری به برنامه ریزی راهبرد های جنگی شکست آلمان نازی کشید به حراج می گذارد.

آنجلینا جولی تابلوی چرچیل را حراج می نماید

به گزارش ایرنا، این نقاشی که مناره مسجد الکتبیه (Tower of the Koutoubia Mosque) نام دارد، رشته کوه های اطلس را در پس زمینه مسجد قرن دوازدهمی الکتبیه مراکش نشان می دهد و تنها تابلویی است که چرچیل در دوران جنگ جهانی دوم کشید.

به گفته نیک ارچارد (Nick اورچارد) رئیس بخش هنر مدرن انگلیس در حراجی کریستیز، چرچیل این تابلو را پس از کنفرانس کازابلانکا در سال 1943 میلادی به عنوان هدیه برای روزولت که مبهوت زیبایی مراکش شده بود، روی بوم تصویر کرد.

تابلوی چرچیل اول مارس (11 اسفند 99) در حراجی کریستیز لندن به ارزش تقریبی دو میلیون و 100 هزار دلار تا 3 میلیون و 400 هزار دلار به فروش گذاشته می گردد.

ارچارد امیدوار است این تابلو رکورد قیمت آثار فروخته شده چرچیل را در حراجی کریستیز بشکند. وی می گوید: بالاترین قیمت مشخص شده برای آثار چرچیل در حراجی کریستیز حدود یک میلیون و 800 هزار پوند و برای تابلویی است که به نظر من به اندازه این تابلو اهمیت ندارد. فکر می کنم این تابلو مهمترین اثر هنری به جا مانده از این سیاستمدار معروف باشد.

تابلوی مناره مسجد الکتبیه پس از مرگ فرانکلین روزولت در سال 1945 توسط پسرش فروخته شد و تا سال 2011 که جولی و همسر سابقش، برد پیت، آن را خریدند، بین چند مجموعه دار دست به دست شد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 667

به "آنجلینا جولی تابلوی چرچیل را حراج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنجلینا جولی تابلوی چرچیل را حراج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید