افزایش ذخایر استراتژیک برنج در کشور

به گزارش مالزی ارزان، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از افزایش 17 هزار تنی ذخایر استراتژیک کالای برنج در کشور اطلاع داد.

افزایش ذخایر استراتژیک برنج در کشور

به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجت براتعلی اضافه نمود: در مقطع زمانی دی ماه نسبت به سال گذشته 17 هزار تن ذخایر استراتژیک برنج کشور افزایش داشته است، این در حالی است که عرضه برنج به بازار هم با رشد همراه بوده است.

مدیرکل دفتر توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: به عنوان مثال در دی ماه امسال عرضه و فروش برنج برای تنظیم بازار این کالاها 16 برابر شده و به 32 هزار تن رسیده است.

وی از توزیع 328 هزار تن برنج خارجی در 10 ماههه امسال اطلاع داد و توضیح داد: از ابتدای امسال تا انتها دی ماه 268 هزار تن برنج خارجی نیز خریداری شده و در همین مدت بیش از 277 هزار تن از این کالا به وسیله مبادی وارداتی به کشور وارد شده است.

احتیاج سالیانه کشور به برنج نزدیک به سه میلیون تن است که طبق آمارها سالیانه نزدیک 2 میلیون تن از محل فراوریات داخلی و بین 800 هزار تا یک میلیون تن از محل واردات تامین می گردد.

امسال به علت خشکسالی آمارها نشان می دهد که فراوری برنج داخلی حدود 1.2 میلیون تن بوده است.

هر ساله براساس بخشنامه ای در حمایت از کشاورزان داخلی، ورود برنج خارجی به مدت پنج ماه (از یکم مردادماه تا یکم دی ماه هر سال) ممنوع می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: malaysianet65.ir شناسه مطلب: 1191

به "افزایش ذخایر استراتژیک برنج در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ذخایر استراتژیک برنج در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید